NGM: két éve folyamatosan bővül a kiskereskedelem
Két éve folyamatosan bővül a kiskereskedelem, júniusban több mint 6 százalékkal növekedett az ágazat az egy évvel korábbihoz képest, de az első féléves adatok is hasonló mértékű emelkedést mutatnak. Az online pénztárgépek adatai szintén alátámasztják, hogy a forgalomnövekedés a vasárnapi pihenőnap bevezetése után is folytatódott – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel hétfőn.
A tárca hangsúlyozza: az elmúlt időszak adatai világosan alátámasztják, hogy – bár sokan a forgalom visszaesésével riogattak a vasárnapi pihenőnap bevezetését követően – a szabályozás nem okozott forgalomcsökkenést, az emberek alkalmazkodtak a nyitva tartás változásához, a forgalom áttevődött a hét többi napjára.
Kiemelik: nem igaz, hogy a kormány, illetve az adóhivatal korábban olyan adatot szolgáltatott volna az online pénztárgépek kapcsán, amely csak a kiskereskedelmet érintette, hiszen ilyen „kiskereskedelemre szűrt” adattal az adóhivatal nem rendelkezik. A pénztárgép-adatokban minden online kassza forgalmi adata szerepel; így például a boltban, a vendéglátásban, sőt még a pénztárgéphasználatra nem kötelezett, ám a nyugtaadás helyett pénztárgépet használó vállalkozóké is – írták.
Az adatok azt mutatják, hogy a pihenőnap hatálybalépés előtti 9 hét forgalmi átlaga alig haladta meg a 142 milliárd forintot, míg a hatálybalépés utáni 20 teljes hét átlaga már közel 160 milliárd forintot tett ki. Mindemellett a KSH jelentése szerint – amely már kizárólag a kiskereskedelemre szűkítve mutatja a forgalmat – idén áprilisban 5, májusban 5,4, júniusban már 6,2 százalékkal erősödött az ágazat az előző év azonos időszakához képest, míg az első félévben a növekedés üteme szintén meghaladta a 6 százalékot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új lépés a kkv-k megerősítése érdekében, elindult a Nemzeti Bajnokok hitelprogram
Megjelent a GINOP Plusz Nemzeti Bajnokok pályázati felhívás, amelyben 155…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >