NGM: idén 6-8 százalékkal bővülhet a kiskereskedelem
Idén a tavalyihoz hasonló ütemben, átlagosan 6-8 százalékkal bővülhet a kiskereskedelmi forgalom a Nemzetgazdasági Minisztérium számításai szerint – ismertette Lenner Áron Márk, a minisztérium belgazdaságért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán kedden, a Központi Statisztikai Hivatal februári kiskereskedelmi adatait kommentálva.
Hozzátette: a növekedéshez minden makrogazdasági előfeltétel adott, így az alacsony inflációs környezet, a növekvő reálbérek, és a rekordszintű foglalkoztatottság. Emellett a megemelt családi adókedvezmények és az szja-csökkentés is növeli a lakosság elkölthető jövedelmét.
A háztartások fogyasztásának további élénkülésére a devizahitelek kivezetése miatt is lehet számítani. Az ország és a főváros is népszerű a turisták körében, az ágazat növekedése idén is folytatódik, és turisták által elköltött pénz is hozzájárul a fogyasztás bővülésére – jegyezte meg.
Felidézte, hogy újra gyorsult februárban a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a januári szerényebb növekedés után ismét 6 százalék feletti bővülést mértek. Hozzátette: a szép eredményben az üzemanyag-kiskereskedelem és tartós fogyasztási cikkek szerepe jelentős. Az üzemanyag-értékesítés közel 10 százalékkal nőtt, ezt a tartósan alacsony olajárak határozták meg. A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,5 százalékos volt a növekedés, ami szintén azt mutatja, hogy javult a lakosság jövedelmi helyzete és erősödött a bizalom. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >16 százalékkal nőtt a külföldi vendégek száma 2025 első negyedévében
2025 első negyedévében közel 3,2 millió vendég érkezett a magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >K&H: megjelentek a tiktokos csalók
Az adathalászok nem kérnek személyit az áldozataiktól – bárkit célba…
Tovább olvasom >Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek…
Tovább olvasom >