NGM: februárban tovább folytatódott a fogyasztás helyreállása, éves alapon már második hónapja nő a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2024 februárjában a nyers adatok szerint 4,6 százalékkal, a tisztított adatok értelmében 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az éves összevetést tekintve 2024 első két hónapjában töretlenül bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene, amelyről immár kijelenthető, hogy – a 13 hónapon át tapasztalt mérséklődést követően – túljutva mélypontján a kilábalási szakaszba ért – emelte ki a legfrissebb adatokat értékelve pénteki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A hatékony intézkedéseknek köszönhetően a kormány 2024 februárjára 3,7 százalékra szorította vissza az infláció mértékét. Az infláció összeomlása, a reálbérek szeptember óta tartó növekedése, így a fogyasztói bizalom erősödése és az óvatossági motívum oldódása, érdemben támogatta a kiskereskedelmi forgalom bővülését – hangsúlyozta az NGM.
A 2024-ben ismét 5 százalék feletti mértékben növekedő reálbérek a belső kereslet helyreállásának, a fogyasztás bővülésének egyik fő hajtóerejét fogják jelenteni. Erre mutat rá az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem volumenének 2,7 százalékos növekedése.
2024-ben a kormány újraindítja, jövőre pedig tovább emeli a gazdasági növekedés ütemét, amelyet a hitelezés helyreállása, a beruházási aktivitás növekedése, az exportteljesítmény fenntartása és a munkaerőpiaci aktivitás további növelése mellett a fogyasztás bővülése is jelentős mértékben fog támogatni – írta az NGM.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >