NGM: februárban tovább folytatódott a fogyasztás helyreállása, éves alapon már második hónapja nő a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2024 februárjában a nyers adatok szerint 4,6 százalékkal, a tisztított adatok értelmében 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az éves összevetést tekintve 2024 első két hónapjában töretlenül bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene, amelyről immár kijelenthető, hogy – a 13 hónapon át tapasztalt mérséklődést követően – túljutva mélypontján a kilábalási szakaszba ért – emelte ki a legfrissebb adatokat értékelve pénteki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A hatékony intézkedéseknek köszönhetően a kormány 2024 februárjára 3,7 százalékra szorította vissza az infláció mértékét. Az infláció összeomlása, a reálbérek szeptember óta tartó növekedése, így a fogyasztói bizalom erősödése és az óvatossági motívum oldódása, érdemben támogatta a kiskereskedelmi forgalom bővülését – hangsúlyozta az NGM.
A 2024-ben ismét 5 százalék feletti mértékben növekedő reálbérek a belső kereslet helyreállásának, a fogyasztás bővülésének egyik fő hajtóerejét fogják jelenteni. Erre mutat rá az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem volumenének 2,7 százalékos növekedése.
2024-ben a kormány újraindítja, jövőre pedig tovább emeli a gazdasági növekedés ütemét, amelyet a hitelezés helyreállása, a beruházási aktivitás növekedése, az exportteljesítmény fenntartása és a munkaerőpiaci aktivitás további növelése mellett a fogyasztás bővülése is jelentős mértékben fog támogatni – írta az NGM.
Kapcsolódó cikkeink
Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >Hasít a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program
Magyarország forrásainak a magyar családoknál és a vállalkozásoknál van a…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >