NGM: erősödik a turisztikai kereslet, a SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
Márciusban is erős forgalmat generált a SZÉP Kártya, amely továbbra is a turizmus motorja – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel hétfőn.
Míg tavaly márciusban 2,6 millió felhasználó rendelkezett SZÉP Kártyával, idén márciusra már 2,8 millióra nőtt a kártyabirtokosok száma, és a költések összege a hónapban megközelítette az 59 milliárd forintot. Egy év alatt 12 ezerrel nőtt a SZÉP Kártyát elfogadó szálláshelyek, vendéglátóhelyek és turisztikai attrakciók száma, ugyanis míg 2023 márciusában 132 ezer helyen lehetett használni a fizetőeszközt, addig ez a szám 2024 márciusára 144 ezerre emelkedett – ismertették a közleményben.
A SZÉP Kártya töretlen népszerűségét mutatja, hogy a feltöltések összege 22,6 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, így idén márciusban 58,7 milliárd forintot osztottak ki a munkáltatók. A költések tekintetében is emelkedés látható, ami a turisztikai kereslet élénkülését jelzi: márciusban az előző évhez képest 10 százalékkal, 35 milliárd forintra nőtt a SZÉP Kártyákról felhasznált összeg.
Az NGM kiemelte: 2024 első negyedévében a SZÉP Kártya feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot, ami az előző év azonos időszakát 22 százalékkal, a 2019-es évet pedig 107 százalékkal múlta felül. A költések összege az év első három hónapjában meghaladta a 86 milliárd forintot.
A SZÉP Kártya használati, valamint az eddig megismert turisztikai adatok alapján megállapítható, hogy a turisztikai fogyasztás jelentősen növekszik. A kormány célja, hogy 2024-ben újraindítsa, majd jövőre tovább emelje a gazdasági növekedést, és így évről évre haladva, folyamatosan felzárkózzunk és elérjük az EU-fejlettségi átlag 90 százalékát. Ehhez járul hozzá a turisztikai ágazat folyamatosan erősödő teljesítménye – írták.
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >