NGM: egészségesebb szerkezetű a külkereskedelem növekedése
A gépek és szállítóeszközök kivitele mellett a gyógyszeripar exportja is jelentősen hozzájárult az egészségesebb szerkezetű növekedéshez – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfői közleményében a Központi Statisztikai Hivatal augusztusi külkereskedelmi forgalom adatairól szóló jelentését kommentálva.
Az NGM közleménye szerint az adatok alapján az év első nyolc hónapjában kisebb változás figyelhető meg a külkereskedelmi növekedés szerkezetében.
A járműexport és a hozzá kapcsolódó ágak dinamikus bővülése továbbra is folytatódott, ennek köszönhetően a teljes kivitel növekedésének csaknem fele a közúti járműgyártás csoportjához köthető.
A vegyipari termékek között a legnagyobb súlyú gyógyszerek és gyógyszerészeti termékek importvolumene hatodával bővült, a növekedés húzótényezőjét az uniós forgalom alakulása jelentette – hangsúlyozta a tárca.
Az NGM az év hátralévő részében a kedvező folyamatok fennmaradását várja a külkereskedelemben, az export növekedése mellett a beruházások második fél évben prognosztizált erősödése miatt az import is dinamikus bővülést mutathat – közölték.
A KSH hétfőn közölte, hogy augusztusban a kivitel volumene 6,6, a behozatalé 7,0 százalékkal haladta meg az előző év azonos hónapjának szintjét, az aktívum 21 millió euróval nőtt tavaly augusztushoz viszonyítva, és elérte a 455 millió eurót. Augusztusban a kivitel értéke 6,5 milliárd euró (2026 milliárd forint), a behozatalé 6,1 milliárd euró (1884 milliárd forint) volt. Euróban az export 6,2, az import 6,3 százalékkal nőtt augusztusban az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >