NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén májusban közel 10 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártyákról tavalyhoz képest – hívta fel a figyelmet csütörtöki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A kormány azon dolgozik, hogy a magyar családok anyagi helyzete folyamatosan javuljon, így minél többet költhessenek és utazhassanak. A családok pihenéséhez a kormány a SZÉP-kártyán keresztül is aktívan hozzájárul, miközben célzott intézkedésekkel tovább erősíti a hazai turizmust és támogatja a vendéglátás fejlődését – tették hozzá.
2025 májusában a SZÉP-kártya feltöltések összértéke közel 35 milliárd forintot tett ki. A kártyabirtokosok közel 43 milliárd forintot fizettek SZÉP-kártyáikkal, ez 10 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Az év ötödik hónapjában az elfogadóhelyek száma meghaladta a 157 ezret, ami 2024 májusához képest 7,7 százalékkal több. Az elfogadóhelyek számának bővülésével a családok egyre szélesebb körben tudják felhasználni kártyáikat, amely szintén hozzájárul felhőtlen kikapcsolódásukhoz – emelte ki az NGM.
A 2025 január-májusban a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 204 milliárd forintot, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a kártyabirtokosok 2024 január-májusához képest 12 százalékkal többet, összesen 182 milliárd forintot használtak fel a kártyáikról. Így a SZÉP-kártyákon 142 milliárd forint áll még rendelkezésre – összegezte a minisztérium.
Kapcsolódó cikkeink
Törökországban megszűnhet az all inclusive svédasztal – drasztikus lépéssel fékeznék az élelmiszerpazarlást
Törökországban évente több mint 23 millió tonna élelmiszer vész kárba,…
Tovább olvasom >Szárnyal a nyaralópiac: 37 százalékos drágulás fél év alatt
A lakáspiachoz hasonlóan a nyaralópiac is jelentős lendületet vett 2025…
Tovább olvasom >Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >