NGM: a kiskereskedelem 37 hónapja folyamatosan bővül
Már több mint 3 éve folyamatosan bővül a kiskereskedelem, az év egészét tekintve a kiskereskedelmi forgalom volumene 4,9 százalékkal nőtt a tavalyi január-júliusi időszakhoz képest – hangsúlyozta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán hétfőn, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira reagálva.
A KSH jelentése szerint júliusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 2,7, naptárhatástól megtisztítva 3,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Marczinkó Zoltán kiemelte: minden szegmensben – élelmiszer, nem élelmiszer, üzemanyag – növekedés figyelhető meg, a legdinamikusabban a nem élelmiszer jellegű kereskedelem nőtt.
Arról is beszámolt, hogy a kiskereskedelmi forgalom 2010 januárja óta 17 százalékkal, 2014 januárja óta pedig 14 százalékkal emelkedett.
Az emelkedésben nagy szerepe van egyebek mellett a 2010 óta folyamatosan növekvő foglalkoztatottságnak, a mérsékelt inflációnak és a személyi jövedelemadó 1 százalékpontos csökkentésének – mondta.
Hozzátette: a mérsékelt infláció révén a reálbérek is emelkednek, ami szintén a kereslet élénkülését segíti.
Ha az eddig tapasztalható tendencia továbbra is megmarad és hónapról-hónapra bővül a foglalkoztatottak köre, folytatódik a béremelés a köz és a versenyszférában is, akkor van rá esély, hogy a kiskereskedelmi forgalom bővülése az év végéig és jövőre is kitart – mondta az NGM helyettes államtitkára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan jövőkép a húsiparban – drágulás, csökkenő fogyasztás és új kihívások
A húsipar szereplői nehéz időszakon vannak túl, és a kilátások…
Tovább olvasom >NGM: jelentős hatása van az árréscsökkentésnek: az infláció már márciusban 4,7 százalékra esett
Az indokolatlanul magas áremeléseket a kormány nem tűrte tovább, ezért…
Tovább olvasom >Az összes Auchan áruházból lehet Wolton keresztül rendelni
Lezárult az a hároméves folyamat, amellyel az Auchan áruházak fokozatosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >