NFH: sok a jogsértő árubemutató
A fogyasztóvédők 87 ellenőrzésből 63 esetben állapították meg, hogy az árubemutatót szervezők nem a jogszabályoknak megfelelően végezték kereskedelmi tevékenységüket.
A fogyasztóvédők 2011. szeptember 5. és október 28. vizsgálták az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján az országos ellenőrzésről közzétett összefoglaló jelentés szerint az árubemutatók többségénél a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző jogsértések voltak, 39 termékbemutatón pedig megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot tártak fel.
Az ellenőrzött árubemutatókon 24 esetben forgalmaztak olyan terméket, amelynek üzleten kívüli értékesítése, illetve ajándékként való átadása jogszabályellenes. További 20 termékbemutatón a megvételre kínált termékről valótlanul állították, hogy alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak, rendellenességeinek gyógyítására – olvasható az összefoglaló jelentésben.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez a témavizsgálat végéig 2011-ben 379 írásos fogyasztói bejelentés, panasz érkezett az árubemutatókat szervező és lebonyolító vállalkozásokra. A fogyasztók többsége azt kifogásolta, hogy a jogszabályban biztosított elállási jogát nem tudta érvényesíteni, vagy szóvá tette az elállási jog érvényesítésének módját.
Tekintettel arra, hogy az ellenőrzött vállalkozások többsége kis- és középvállalkozás volt, illetve ismételt jogsértést több esetben nem állapítottak meg, így a felügyelőségek többnyire kötelezésre szóló határozatot adtak ki a feltárt szabálytalanságok miatt. Két esetben szabtak ki bírságot összesen 250 ezer forint értékben, és 5 szabálysértési eljárást indítottak. (Magyar Nemzet Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >