NFH: fogyasztóbarát emblémára pályázhatnak a vállalkozások

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 04. 04. 12:15

Fogyasztóbarát embléma megszerzésére pályázhatnak azok a vállalkozások, amelyek ellen nem érkezett panasz az elmúlt egy évben – mondta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója szerdán Egerben sajtótájékoztatón.

Pintér István közölte, az elbírálás fontos szempontja, hogy a pályázók a kötelező feltételeken túl is kínáljanak fogyasztóbarát szolgáltatásokat, például a fiatalok, az idősek, vagy a mozgáskorlátozottak számára.

A tender benyújtásának határideje május 31., a vállalkozások két hónapos elbírálást követően két évre kaphatják meg a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által bejegyzett védjegyet – tette hozzá a főigazgató.

Kriesch Attila a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság keretében január 1. óta működő Európai Fogyasztói Központ igazgatója arról számolt be, hogy az intézmény ingyenes jogi és szakmai segítséget nyújt a határon átnyúló fogyasztói panaszok orvoslása érdekében az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában.

Emlékeztetett arra, hogy a magyar fogyasztók egyre több, az Unióban működő vállalkozással kerülnek kapcsolatba, akár internetes vásárlás, akár külföldi utazás alkalmával.

A központ, a tagállamokban működő társközpontok bevonásával mediációs feladatokat vállal a fogyasztói panaszok esetén. Ezek, az esetek 60-70 százalékában azt az eredményt hozzák, hogy részben, vagy egészében megtérülnek a vásárlókat ért károk.

Ugyanakkor feladatnak tekintik a fogyasztói tudatosság erősítését is. Ennek érdekében konferenciákat, szakmai tanácskozásokat szerveznek, illetve kiadványokkal segítik a vásárlók tájékozódását – mondta Kriesch Attila. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink