NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről. Az ügylet a francia kiskereskedelmi lánc 1188 üzletét érinti, és várhatóan az év végéig lezárul. A döntés célja a nyereségesség és a cash flow javítása, valamint a vállalat fő piacaira való fókuszálás.
Az olasz leányvállalat a tavalyi nehéz gazdasági és versenykörnyezetben 67 millió eurós üzemi veszteséget és 180 millió eurós negatív szabad cash flow-t jelentett – áll a Retail Detail beszámolójában.
Az új tulajdonos, a korábban Newlat Group néven ismert NewPrinces Group főként élelmiszeripari termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, és ezzel a tranzakcióval lép be a kiskereskedelmi piacra. Az ügylet után a vállalat Olaszország második legnagyobb élelmiszeripari szereplőjévé válik 6,9 milliárd eurós forgalommal, és tervezi a korábbi GS szupermarketlánc újraindítását (amely a Carrefour általi felvásárlása után tűnt el).
A hír a Carrefour masszív negyedéves eredményei után érkezett: az összehasonlítható bolti forgalom 4,4%-kal nőtt – Franciaországban 2,1%-kal. Spanyolországban, Belgiumban és Brazíliában szintén jól teljesített a lánc, míg Lengyelországban továbbra is nehézségekkel küzd az erős verseny miatt. A kereskedő első féléves árbevétele 46,6 milliárd euró volt, de a 2024. január-júniusi 25 millió eurós profittal szemben 401 millió eurónyi nettó veszteséget is kénytelen volt elkönyvelni – részben a Cora & Match konszolidációja miatt.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Felvásárolja a kelet-németországi Kathi sütőipari céget az Oetker
Megállapodást kötött a német Oetker-csoport a kelet-németországi Kathi sütőkeverékeket és…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >