New York állam kötelezővé teszi a pánikgombokat a kiskereskedelmi üzletekben, a Walmart ellenzi a változtatásokat
New York állam szenátusa nemrégiben elfogadott egy törvényjavaslatot, amely kötelezi a nagy kiskereskedelmi láncokat, beleértve a Walmartot is, hogy üzleteikben könnyen hozzáférhető helyeken pánikgombokat helyezzenek el. A törvényjavaslat, amely a kiskereskedelmi dolgozók biztonságát hivatott növelni, nagy valószínűséggel hamarosan törvénnyé válik, ha Kathy Hochul, New York kormányzója aláírja, vagy ha 10 napon belül nem lép fel ellene.

A Walmart nem üdvözli az ötletet
A Walmart, amely az ország legnagyobb kiskereskedelmi láncaként 4700 üzletet működtet az Egyesült Államokban, kifejezetten ellenzi ezt a változtatást. Dan Bartlett, a Walmart vállalati ügyekért felelős alelnöke szerint a pánikgombok gyakori téves riasztásokhoz vezethetnek, ami zavarhatja az üzletek mindennapi működését. Bartlett szerint a becslések alapján tízből nyolc riasztás téves lehet, amikor valaki úgy érzi, hogy baj van, de valójában nem történik semmi veszélyes.
A Walmart válasza a biztonsági aggályokra az volt, hogy kineveztek egy biztonsági főnököt, aki kifejezetten az áruházi dolgozók fizikai biztonságával foglalkozik. Bartlett szerint ez a megoldás sokkal hatékonyabb, mint a pánikgombok általános bevezetése, amit a vállalat „nem kivitelezhetőnek” tart.
A törvény nemcsak a pánikgombok elhelyezését írja elő, hanem azt is, hogy a kiskereskedők erőszak-megelőzési és biztonsági képzéseket tartsanak dolgozóik számára. A szabályozás azon kiskereskedőkre vonatkozik, akik legalább 10 alkalmazottat foglalkoztatnak, és célja a munkahelyi erőszak megelőzése és a dolgozók biztonságának növelése.
Ez a jogszabály számos kiskereskedő számára jelent majd jelentős változásokat, és várhatóan élénk vitát vált ki a kiskereskedelmi szektorban, különösen a nagy láncok részéről, mint amilyen a Walmart is. New York állam döntése így újabb lépés lehet a munkahelyi biztonság erősítése felé, amely a jövőben további államokban is példát mutathat.
Kapcsolódó cikkeink
A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával monitorozza a friss terményeket a Walmart
A mesterséges intelligencia alkalmazásával fejleszti tovább frissáru-ellátási láncának felügyeletét a…
Tovább olvasom >Hat milliárd dollárból bővíti hálózatát Mexikóban a Walmart
Üzlethálózatának jelentős bővítését tervezi a Walmart Mexikóban, amire több mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >