New York állam kötelezővé teszi a pánikgombokat a kiskereskedelmi üzletekben, a Walmart ellenzi a változtatásokat
New York állam szenátusa nemrégiben elfogadott egy törvényjavaslatot, amely kötelezi a nagy kiskereskedelmi láncokat, beleértve a Walmartot is, hogy üzleteikben könnyen hozzáférhető helyeken pánikgombokat helyezzenek el. A törvényjavaslat, amely a kiskereskedelmi dolgozók biztonságát hivatott növelni, nagy valószínűséggel hamarosan törvénnyé válik, ha Kathy Hochul, New York kormányzója aláírja, vagy ha 10 napon belül nem lép fel ellene.
A Walmart, amely az ország legnagyobb kiskereskedelmi láncaként 4700 üzletet működtet az Egyesült Államokban, kifejezetten ellenzi ezt a változtatást. Dan Bartlett, a Walmart vállalati ügyekért felelős alelnöke szerint a pánikgombok gyakori téves riasztásokhoz vezethetnek, ami zavarhatja az üzletek mindennapi működését. Bartlett szerint a becslések alapján tízből nyolc riasztás téves lehet, amikor valaki úgy érzi, hogy baj van, de valójában nem történik semmi veszélyes.
A Walmart válasza a biztonsági aggályokra az volt, hogy kineveztek egy biztonsági főnököt, aki kifejezetten az áruházi dolgozók fizikai biztonságával foglalkozik. Bartlett szerint ez a megoldás sokkal hatékonyabb, mint a pánikgombok általános bevezetése, amit a vállalat „nem kivitelezhetőnek” tart.
A törvény nemcsak a pánikgombok elhelyezését írja elő, hanem azt is, hogy a kiskereskedők erőszak-megelőzési és biztonsági képzéseket tartsanak dolgozóik számára. A szabályozás azon kiskereskedőkre vonatkozik, akik legalább 10 alkalmazottat foglalkoztatnak, és célja a munkahelyi erőszak megelőzése és a dolgozók biztonságának növelése.
Ez a jogszabály számos kiskereskedő számára jelent majd jelentős változásokat, és várhatóan élénk vitát vált ki a kiskereskedelmi szektorban, különösen a nagy láncok részéről, mint amilyen a Walmart is. New York állam döntése így újabb lépés lehet a munkahelyi biztonság erősítése felé, amely a jövőben további államokban is példát mutathat.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >Saját vegán napvédő krémcsaládot dobott piacra Naomi Osaka
Látva, hogy a napvédelemmel kapcsolatos kutatások és diskurzusok középpontjába csak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Stagnált az eurózóna gazdasága a negyedik negyedévben
Az elemzői várakozásokkal szemben stagnált az eurózóna gazdasága 2024 negyedik…
Tovább olvasom >