Neves szaklap másodszor díjazta a pénzintézet innovációs tevékenységét
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
A Global Banking & Finance Review az Egyesült Királyság egyik vezető pénzügyi szaklapja. A magazin kiadója a Global Banking & Finance Review Awards-ot 2011-ben alapította, hogy ezzel ismerje el a világ pénzügyi iparának kiemelkedő teljesítményt nyújtó intézményeit. A kiadó azokat a vállalatokat díjazza, amelyek innovációt visznek a globális pénzügyi világba és kiemelkedő változásokat indítanak el.
Wanda Rich, a Global Banking & Finance Review főszerkesztője a díj indoklásakor kiemelte, hogy a K&H Bank 2024-ben már az egymást követő második évben nyerte el a Magyarország Legjobb Digitális Bankja 2024 címet, ezzel megerősítve vezető szerepét a digitális banki innovációban. „A pénzügyi szektorban a kiválóság és az innováció elismerésére életre hívott Global Banking & Finance Awards® díjjal az adományozók elismerik mindazokat az erőfeszítéseket, amelyeket a K&H Bank a digitális pénzügyek határainak feszegetése terén ért el” – jelentett ki a főszerkesztő. „A K&H Bank páratlan digitális megoldásokat vezetett be, többek között egy átfogó mobilalkalmazást, amely integrálja a banki és biztosítási szolgáltatásokat, és bevezette Magyarország első, beszédhanggal is, sőt magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensét, amely a banki folyamatok teljes körű támogatását nyújtja ‒ ezzel új mércét állított fel Magyarországon. A mesterséges intelligencia előremutató alkalmazása a befektetési portfóliókezelésben, valamint a működési hatékonyságot növelő robotika mellett jól példázza a bank innovatív szellemiségét. Továbbá a fenntarthatóság és a technológiai fejlesztések iránti elkötelezettségük az ügyfélkiszolgálás és a belső folyamatok terén jelentősen hozzájárul a bank megbecsült pozíciójához a pénzügyi iparágban” – tette hozzá Wanda Rich.
Az ügyfelek nagyon kedvelik
A K&H-nak 650 ezer digitálisan aktív ügyfele van. 2020 óta a mobilbankot aktívan használók száma megkétszereződött, immár elérte az 560 ezer ügyfelet. Az új lakossági számlanyitások 60 százaléka online történik. Az ügyfelek havonta mintegy másfél millió átutalást kezdeményeznek, az érintésmentes fizetések száma eléri a havi 3 milliót, ezek egyötöde már okosórával történik. Az ügyfelek egyre több bankkártyát digitalizálnak, a bankkártyatranzakciók 23 százaléka digitális pénztárcából történik. Az appstore-okban a K&H mobilbankját a magyar pénzintézetek hasonló applikációihoz képes az egyik legjobbnak minősítik a felhasználók. A digitálisan bankoló ügyfelek 65 százaléka már kipróbálta Kate, a mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztens segítségét, sőt az ügyfelek 10 százaléka már havi szinten igénybe is veszi szolgáltatásait, aki tavaly ősz óta hangalapú átutalási feladatokat is végrehajt. Kate eddig több mint 510 ezer beszélgetést bonyolított le a banki ügyfelekkel. Ezzel együtt Kate-tel immár több, mint 160 funkció érhető el – a hagyományos banki szolgáltatásokon kívül egyebek között befektetések és biztosítások intézésében is segít.
Messze több, mint hagyományos bank
„A K&H akkor is az embert, az ügyfelet helyezi a középpontba, amikor a digitális fejlesztéseknek ad prioritást” – nyilatkozta a díj kapcsán Guy Libot, a K&H vezérigazgatója. Hozzátette: „A K&H számára elsődleges fontosságú, hogy az ügyfelek minél gyorsabban, kényelmesebben és egyszerűbben tudják elintézni mindennapos pénzügyeiket, lehetőleg úgy, hogy számukra a bankolás ne nyűg, hanem élményszerű kapcsolat lenyen. Ebben segít Kate, a digitális pénzügyi asszisztens”
– tette hozzá a vezérigazgató, aki elmondta: a K&H az IT-területen több száz szakembert foglalkoztat, de az eredmények nem csupán az ő munkájukat dicsérik. „Majd’ 4000 munkatársunk minden nap azon dolgozik, hogy folyamatainkat minél inkább egyszerűsítve, digitalizálva és automatizálva tudjunk ügyfeleinket minőségi szolgálatásokkal és termékekkel kiszolgálni”.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >