Neves magyar sommelier segíti az ALDI új borkínálatának kialakításá
Az ALDI Magyarország Szik Mátyás sommelier szakértő bevonásával újítja meg gazdag borkínálatát. Az együttműködés elsődleges célja az ALDI VINOTÉKA borkínálatának frissítése és a magyar fogyasztók igényeinek megfelelő, izgalmas tételek bemutatása további magyar pincészetek bevonásával.
Az ALDI minden termékterület esetében arra törekszik, hogy minél több magyar termelőtől, feldolgozótól érkező árucikkekkel gazdagítsa áruházai kínálatát. A zöldség-gyümölcs esetében főszezonban a szortiment mintegy 90%-a hazai forrásból érkezik az üzletekbe, 2021 ősze óta a friss hús, 62 alapvető tejtermék és immár valamennyi tojás is 100%-ban magyar beszállítóktól származik.
Az áruházlánc évek óta következetesen ugyanezt a szándékot valósítja meg a borok esetében is: az ALDI Magyarország borkínálatának összeállításakor egyre nagyobb figyelmet kap a jól ismert, nagy borászatok és a kisebb, akár családi magyar pincészetek magas minőségű borainak bemutatása, természetesen az ALDI-tól megszokott kedvező áron. Az áruházlánc célja, hogy vásárlói az ALDI VINOTÉKA választékán keresztül minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, minden szezonban kiváló borélményben lesz részük.
Az ALDI hosszú távú borstratégiájának része a regionális termékek megjelenítése az ALDI VINOTÉKÁ-ban, amellyel az áruházlánc az adott régió borászatait népszerűsíti. Ez tovább erősíti az ALDI azon törekvését, hogy termékportfóliójában minél több minőségi magyar terméket kínáljon vásárlóinak. Az áruházlánc egyébként nyit a regionális termékek iránt, és egyre több helyi termelő tételét szeretné a pincészet környéki üzletekben bemutatni. Első lépcsőként az ALDI helyi borászatok aktív bevonásával az újonnan nyíló egri üzletben valósította meg ezt a koncepciót. Ennek jegyében az Ostoros Családi Pincészet, a Tóth Ferenc Pincészet, a Thummerer Pincészet, a Soltész Bor termékei jelentek meg az egri üzlet április 28-ai megnyitása alkalmával. A nyár folyamán számos további neves borászat gazdagítja a kínálatot, mint például a Sol Montis (Kovács és Lánya Borászat), a Sauska, a Gere & Schubert, a Lajvér, a Takler, a Figula, az Etyeki Kúria, a Laposa és a Homola.
A kínálat frissítésében az ALDI beszerzési szakértőit most egy professzionális szakember segítette: Szik Mátyás háromszoros magyar bajnok sommelier is részt vesz a borkínálat megújításában, az új, elsősorban magyar tételek és néhány izgalmas, verhetetlen ár-érték arányú nemzetközi bor kiválasztásában, így egy rendkívül gazdag, sokrétű, jól értelmezhető borválaszték várja 2022. tavaszától a vásárlókat. A beszerzők és Szik Mátyás többkörös kóstolás után választották ki a legjobb értékelést kapott borokat, így egyes esetekben a VINOTÉKÁ-ban megszokott borokat új beszállítóktól vásárolja az ALDI.
Szik Mátyás számára a legfontosabb küldetés, hogy átadja a minőségi italkultúra szeretetét, megmutassa, hogy a nívós hazai borok fogyasztása nem elérhetetlen. Ez a szemlélet jól tetten érhető a most megjelenő választékban, amelyben négy új fehérbor jelenik meg: egy Blanc Cuvée és egy félédes Zenit a Feind Pincészettől, illetve a Paulus Díva és a Paulus Gold Ezerjó a Paulus Molnár Borháztól.
A tavaszi-nyári szezon örök kedvencei a rozéborok, amelyek választéka szintén négy új termékkel bővül: a VINOTÉKA állandó kínálatában egy félédes rozé, illetve két száraz rozé mellett a Paulus Molnár Borház Paulus Rosé Gold tétele is polcra kerül, illetve Olaszországból érkezik a félszáraz Hashtag Rosé, hogy tovább színesítse a választékot. A vörösborok között szintén megjelennek új nemzetközi tételek: érkezik egy testes vörösbor a bordeaux-i borvidékről, illetve az Olaszország Campagna régiójából származó száraz vörös Primitivo is megtalálható lesz. A vörösborválaszték folyamatos bővülése mellett a vásárlók megszokott és megszeretett tételeire az ALDI kiemelten figyel, a kedvelt fajták esetében újabb pincészetek boraival frissíti a kínálatot.
A termékfejlesztés jegyében minden magyar tétel címkéje megújul, ezzel is segítve az új évjáratú borok felismerését. A címkéket a borászatok fejlesztik az ALDI által elvárt kötelező elemek alapján, és minden címkén kiemelt hangsúlyt kap, hogy az adott bor magyar termék. Így a vásárlók régi kedvenceiket és az új borokat is igényes, letisztult megjelenésű köntösben találják meg az ALDI 155 üzletének VINOTÉKÁJÁ-ban.
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Nem csak a bor, a tető is lehet fehér: így küzd a felmelegedés ellen ez a borászat
Esztergom fölött bújik meg az a szlovákiai, zömében magyarok lakta kis…
Tovább olvasom >Őszi kirándulás és borkóstoló az Etyek-Budai borvidéken
Az őszi időszak tökéletes lehetőséget nyújt az aktív turizmus kedvelőinek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >