Netrisk: többen kötöttek utasbiztosítást az első negyedévben
A Netrisk idei adatai szerint az első negyedévben 72 ezer utasbiztosítási szerződést kötöttek a magyarok, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az átlagos díj 10 500 forint volt, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszaki 9600 forinthoz viszonyítva – közölte a Netrisk.hu az MTI-vel pénteken.
A Netrisk utasbiztosítási adatai szerint a hosszú hétvégéken – mint a pünkösdi – leginkább városlátogatásra utaznak a magyarok. Tavaly pünkösdkor az olaszországi, ausztriai és németországi városok voltak a legnépszerűbbek. A külföldre látogatók átlagosan 5 napra kötöttek utasbiztosítást fejenként 8800 forintért. Az utasok kevesebb mint fele, 47 százaléka autóval, 39 százalékuk pedig repülővel utazott külföldre.
A teljes tavalyi évet nézve viszont nem a városlátogatások, hanem a tengerparti pihenés volt a legnépszerűbb utazási cél. A legtöbben horvátországi utazásra kötöttek biztosítást, az országok sorrendjében Ausztria a második, Olaszország pedig a harmadik. Tavaly átlagosan 7 napra szóltak a Netrisknél kötött utasbiztosítások, a szerződések átlagdíja pedig 10 ezer forint volt.
Az adatokból látszik, hogy akár kevesebb mint napi 2 ezer forintért köthető utasbiztosítás, amely komoly védelmet nyújt egy esetleges külföldi baleset, kórházi kezelés, vagy lopás esetén is. A jól megválasztott biztosítással akár milliós kiadástól is megkímélhetjük magunkat – hívta fel a figyelmet Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >