Netrisk: többen kötöttek utasbiztosítást az első negyedévben
A Netrisk idei adatai szerint az első negyedévben 72 ezer utasbiztosítási szerződést kötöttek a magyarok, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az átlagos díj 10 500 forint volt, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszaki 9600 forinthoz viszonyítva – közölte a Netrisk.hu az MTI-vel pénteken.
A Netrisk utasbiztosítási adatai szerint a hosszú hétvégéken – mint a pünkösdi – leginkább városlátogatásra utaznak a magyarok. Tavaly pünkösdkor az olaszországi, ausztriai és németországi városok voltak a legnépszerűbbek. A külföldre látogatók átlagosan 5 napra kötöttek utasbiztosítást fejenként 8800 forintért. Az utasok kevesebb mint fele, 47 százaléka autóval, 39 százalékuk pedig repülővel utazott külföldre.
A teljes tavalyi évet nézve viszont nem a városlátogatások, hanem a tengerparti pihenés volt a legnépszerűbb utazási cél. A legtöbben horvátországi utazásra kötöttek biztosítást, az országok sorrendjében Ausztria a második, Olaszország pedig a harmadik. Tavaly átlagosan 7 napra szóltak a Netrisknél kötött utasbiztosítások, a szerződések átlagdíja pedig 10 ezer forint volt.
Az adatokból látszik, hogy akár kevesebb mint napi 2 ezer forintért köthető utasbiztosítás, amely komoly védelmet nyújt egy esetleges külföldi baleset, kórházi kezelés, vagy lopás esetén is. A jól megválasztott biztosítással akár milliós kiadástól is megkímélhetjük magunkat – hívta fel a figyelmet Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >