Netrisk: a tavalyinál 5 százalékkal több utasbiztosítást kötöttek a magyarok idén a nyár első két hónapjában
A turisztikai főszezon idei első két hónapjában 89 ezer utasbiztosítást kötöttek a külföldre induló magyarok, 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte az MTI-vel a Netrisk biztosítási alkusz saját adatai alapján pénteken.

Horvátországba utazik a többség
Az utasbiztosítások átlagdíja 4 százalékkal 13 ezer forint fölé nőtt. Ennyiért a biztosítók átlagosan 2,5 utas több mint 7 napos nyaralására nyújtottak biztosítást. A magyar turisták 53 százaléka autóval ment nyaralni, az autók átlagéletkora 14-15 év volt – írták.
A Netrisk összeállítása szerint a nyár első két hónapjában utasbiztosítást kötők 55 százaléka tengerparti célpontot választott, 20 százalék pedig városlátogatásra utazott külföldre. Az utasbiztosítások 29 százaléka horvátországi, 23 százaléka pedig olaszországi célpontokra szólt, Görögország a harmadik, 11 százalékos aránnyal. Az utasbiztosítások átlagdíja a Görögországba indulóké a legmagasabb, átlagosan 15 200 forint, de ide hosszabb időre, átlagosan majdnem 9 napra utaztak a turisták – írta a Netrisk.
Kapcsolódó cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >