#Neszmély, a borvidék közösségi bora
A Neszmélyi BORvidékÉrt Egyesületet alkotó 6 neszmélyi borászat (Bősze Pincészet – Ászár, Hilltop Neszmély Borászat – Neszmély, Kisbaka Családi Borbirtok – Baj, Kősziklás Borászat – Dunaszentmiklós, Petőcz Pincészet – Ászár, Szivek Pince – Kesztölc) egymás véleményét és tevékenységét tiszteletben tartva, határozott elvek alapján szabályrendszert állított fel a szőlő származása, művelése, feldolgozása, illetve a bor kezelése és érlelése terén. Ennek eredményeként a már jól ismert közösségi borokhoz hasonlóan megszületett a Neszmélyi borvidék régiós bormárkája, a #Neszmély. Ám a borvidék jövőjét szolgáló közös gondolkodás és összetartozás szimbóluma nemcsak egy bor kíván lenni: a résztvevő borászatok általa szeretnék ráirányítani a figyelmet a több mint kétezer éves múltra visszatekintő Neszmélyi borvidékre, a régió kulturális értékeire, valamint a turizmusban rejlő lehetőségekre is.
Kamocsay Ákos, a Hilltop Neszmély Borászat társtulajdonosa így fogalmazott: ez a palack bor maga Neszmély. Benne van az északi, hosszan elnyúló borvidék minden sajátossága, a neszmélyi dombok és völgyek, a mély-meleg lösztalaj, a hűvösebb klíma, az itt végtelen hosszúságban kígyózó Duna. A mindig friss üdeség, a ropogós savak, a gazdag, komplex, kissé telt aromák és illatok, a csodálatos harmónia./
Kapcsolódó cikkeink
A borok minősége évről évre nő, de a jövedelmezősége csökkenő tendenciát mutat
A szélsőséges időjárás ellenére sem okozott különösebb gondot az idei…
Tovább olvasom >#Neszmély néven megszületett a Neszmélyi borvidék közösségi bora
A már jól ismert közösségi borokhoz hasonlóan megszületett a Neszmélyi…
Tovább olvasom >Személyes hangvételű filmek borászokról – A nap videója
Az egyedi mikroklímájáról és történelmi hagyományairól híres Neszmélyi borvidék egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >