20 milliárdért bővíti büki gyárát a Nestlé – Ez a Nestlé magyarországi történetének legnagyobb beruházása
Az elmúlt hét évben több mint 43 milliárd forintot fektetett be büki fejlesztésekbe a Nestlé, aminek köszönhetően a Nestlé Purina helyi üzeme lett az egyik legnagyobb állateledelgyár Európában. A gyártás több mint 90 százaléka exportra készül; a Bükön foglalkoztatottak száma 900 fő.
Tovább erősíti pozícióját Magyarországon a legnagyobb svájci befektetőként és munkáltatóként jelen lévő Nestlé Hungária Kft. A teljes mértékben automatizált új gyáregység világviszonylatban is egyedülálló technológiát alkalmazva, kitűnő minőségű hazai mezőgazdasági alapanyagokat dolgoz fel, és naponta több mint 1 millió termék gyártására képes. A gyárból így mindennap több mint 50 kamionnyi állateledel indul útnak a világ 42 országába. Az új, 5000 négyzetméteres gyártócsarnokban a mostani beruházással két új töltő- és csomagolósor valósul meg.

Bernard Meunier
– A büki gyártásban felhasznált mezőgazdasági alapanyagok 60 százalékban hazai forrásból származnak, ez évente összesen több mint 78 000 tonnát jelent. Az elmúlt 10 évben a Nestlé cégcsoport több mint 900 000 tonna gabonát vásárolt fel a magyar gazdáktól – húzta alá Bernard Meunier, a Nestlé Purina PetCare európai, közel-keleti és észak-afrikai vezérigazgatója. – A gyártás több mint 90 százaléka külföldi piacokra készül; 2006 óta több mint 380 milliárd forint értékben exportált a vállalat állateledelt Bükről. Az itt előállított termékek a világ több mint 40 országában élő kutyákhoz és macskákhoz jutnak el.
A Nestlé Hungária Kft. három magyarországi regionális gyártási központjának köszönhetően volumenben 15-ször annyi árut exportál, mint amennyit behoz az országba. A Nestlé a legnagyobb itthoni svájci foglalkoztató: összesen 2400 munkatárs dolgozik a budapesti központban, valamint a büki, a diósgyőri és a szerencsi gyárban. A büki beruházásoknak köszönhetően az elmúlt 10 évben megháromszorozódott a Vas megyei településen foglalkoztatott Nestlé-munkavállalók száma. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Kedvenckényeztetés okosabban
Újra nő az állateledelek piaca, a gyártói márkák megint erősödni…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra
A Sole-Mizo Zrt. neve egyet jelent a minőséggel és tradícióval.…
Tovább olvasom >Új saját márkás finomságok a Shell töltőállomásain
A Shellnél folyamatosan azon dolgozunk, hogy vásárlóink útközben is minőségi,…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >