Nescafé Terv: 500 millió svájci frankos Nestlé beruházás a kávéval kapcsolatos fejlesztésekre

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 08. 31. 00:01

Elindult Mexikóvárosban a Nestlé Nescafé Terv (Nescafé Plan) elnevezésű programja. A projekt intézkedései a Nestlé kávétermesztéssel, -előállítással és -fogyasztással kapcsolatos elkötelezettségét mutatják.

A Nescafé Terv olyan elemekből épül fel, melyek segítségével a Nestlé még inkább optimalizálhatja kávé-beszállítói láncát. Az elmúlt 10 évben befektetett 200 millió svájci frankon túl a vállalat 2020-ig további 500 milliót fordít a kávéval kapcsolatos beruházásokra (350 millió frankot a Nescafé Terv részeként, és a fennmaradó 150 milliót pedig a Nespresso-hoz kapcsolódóan). Egy nemzetközi civil szervezet, az Esőerdő Szövetség (Rainforest Alliance), és a Fenntartható Mezőgazdaság Hálózat (SAN, Sustainable Agriculture Network) tagjai támogatják a Nestlét ebben a törekvésében, illetve a 4C elnevezésű egyesület (4C Association, amely szervezet a kávétermesztés fenntarthatóságának megteremtése és megtartása érdekében jött létre) pedig segíti a Nescafé Terv termesztéssel kapcsolatos céljainak elérését.
Az elkövetkező 5 évben a Nestlé megduplázza a közvetlenül a termelőktől származó, Nescaféhoz felhasznált kávébab beszerzési mennyiségét, amely  évente 170 000 termelőtől 180 000 tonna termést jelent. Az Esőerdő Szövetség (Rainforest Alliance) és a 4C Egyesület (4C Association) támogatásának köszönhetően a közvetlenül beszerzett zöld kávé 2015-re megfelel majd a nemzetközileg elismert 4C fenntarthatósági szabványoknak.
A Nescafé Terv részeként 2020-ig a Nestlé 220 millió magas terméshozamú, a különféle fertőzéseknek ellenálló kávécserjét oszt szét a farmerek között. Ennek köszönhetően a termelők felfrissíthetik növényállományukat, amely a jelenlegi termés többszörösét, és ezáltal nagyobb jövedelmet biztosít majd számukra. Közintézményekkel és magánszervezetekkel kialakított együttműködéseken keresztül a Nestlé az elmúlt tíz évben több mint 16 millió kávécserjét juttatott el a világ számos országába, köztük Mexikó, Thaiföld, a Fülöp-szigetek és Indonézia termelőinek. Emellett a vállalat a technológiai támogató programjait is kibővíti, melynek keretében a cég agronómusai termesztési és ugar-gazdálkodási tanácsokkal látják el a termelőket, több mint 10 ezer embert évente. A Nescafé Terv a 2009-ben elindított Kakaó Tervet (Cocoa Plan) követi, amely egy 110 millió svájci frankos befektetés a jobb minőségű kakaótermésért. A Kakaó Terv keretében a Nestlé szintén 2020-ig 12 millió darab, a betegségeknek ellenálló és bő terméshozamot biztosító kakaócserjéket juttat a termelőknek.
Magyarország vezető élelmiszeripari vállalataként olyan nagy múltú sikermárkákkal van jelen a piacon, mint például a Boci, a Balaton, a Kit Kat, a Nescafé, a Nesquik és a Maggi. A Nestlé négy magyarországi gyárában összesen több mint 1300 embert foglalkoztat. Szerencsen kakaó- és kávétermékeket, Diósgyőrben üreges csokoládéfigurákat, Bükön állateledelt, Kékkúton pedig ásványvizet állít elő.



Kapcsolódó cikkeink