Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban a 18-24 éves fiatalok 71%-a rendszeresen használ önkiszolgáló kasszákat a boltokban.
Az önkiszolgáló pénztárak népszerűsége az életkorral csökken: míg a 45 év alatti vásárlók csupán 22%-a használja rendszeresen, ez a szám a 45-65 éveseknél ennek a fele.
Azok, akik az önkiszolgáló kasszákat rendszeresen használják leginkább a gyorsaságot, rugalmasságot és önállóságot értékelik, a tanulmány szerint ezek az előnyök összefüggésben állnak a pozitív vásárlási élménnyel. Az önkiszolgáló kasszákat gyakran használók 82%-a pozitívabb bolti élményről számolt be, míg a férfiak és a 34 év alattiak körében ez az arány még magasabb, eléri a 85%, illetve a 84%-ot.
Az 50 év felettiek (76%) és a nők (73%) kevésbé elégedettek ezzel az in-store fizetési móddal.
Dr. Tobias Röding, az EHI projektvezetője szerint a bolti vásárlási élmény nagyban függ a fizetési folyamat gyorsaságától és önállóságától.
A tanulmány szerint a vásárlók 62%-a a gyorsabb fizetést tartja a legfőbb előnynek, különösen igaz ez a fiatalabb vásárlókra (66%). Mindazonáltal a megkérdezettek 40%-a nehézségeket tapasztal, míg 37% stresszesnek találja az önkiszolgálók használatát.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >