Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 14. 09:28

A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban a 18-24 éves fiatalok 71%-a rendszeresen használ önkiszolgáló kasszákat a boltokban.

Az önkiszolgáló pénztárak népszerűsége az életkorral csökken: míg a 45 év alatti vásárlók csupán 22%-a használja rendszeresen, ez a szám a 45-65 éveseknél ennek a fele.

Azok, akik az önkiszolgáló kasszákat rendszeresen használják leginkább a gyorsaságot, rugalmasságot és önállóságot értékelik, a tanulmány szerint ezek az előnyök összefüggésben állnak a pozitív vásárlási élménnyel. Az önkiszolgáló kasszákat gyakran használók 82%-a pozitívabb bolti élményről számolt be, míg a férfiak és a 34 év alattiak körében ez az arány még magasabb, eléri a 85%, illetve a 84%-ot.

Az 50 év felettiek (76%) és a nők (73%) kevésbé elégedettek ezzel az in-store fizetési móddal.

Dr. Tobias Röding, az EHI projektvezetője szerint a bolti vásárlási élmény nagyban függ a fizetési folyamat gyorsaságától és önállóságától.

A tanulmány szerint a vásárlók 62%-a a gyorsabb fizetést tartja a legfőbb előnynek, különösen igaz ez a fiatalabb vásárlókra (66%). Mindazonáltal a megkérdezettek 40%-a nehézségeket tapasztal, míg 37% stresszesnek találja az önkiszolgálók használatát.

ESM

Kapcsolódó cikkeink