Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 5,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest – derül ki a Nomisma Observatory adataiból, melyekről az ESM számolt be. Az otthoni fogyasztás 5,7%-kal 5,2 milliárd euróra nőtt, míg a vendéglátóipari szektor növekedése lassult e téren és 1,3 milliárd euróra mérséklődött. Az olasz bioélelmiszerek exportja tavaly 7%-kal, 3,9 milliárd euróra bővült 2023-hoz képest.
Bioélelmiszerekből a legtöbb továbbra is a szupermarketekben és hipermarketekben fogy, amelyek forgalma tavaly meghaladta az 1,6 milliárd eurót. Ezzel egyidejűleg az összes modern kereskedelmi csatorna bioélelmiszer-forgalma 3,3 milliárd euróra emelkedett (+5,3%). A diszkontláncok 6%-kal 350 millió euróra növelték forgalmukat, míg az online értékesítés 0,4%-kal mérséklődött. A bioszaküzletek 1 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak, ami 9%-os bővülést jelent.
Az olasz bioélelmiszer legfontosabb exportpiacai Németország, Franciaország, Skandinávia, Benelux-államok és az Egyesült Államok. Az olasz biotermékeket a külföldi fogyasztók kiemelkedő minőségűnek tartják, különösen az USA-ban (45%).
Biotermékek vásárlásakor a származás számít leginkább a fogyasztóknak – 47% figyel olasz vagy helyi beszerzésre, míg 34% a PDO/PGI, azaz oltalom alatt álló eredetmegjelölést, illetve oltalom alatt álló földrajzi jelzést keresi. A fenntartható csomagolás és a növényi alapú bioélelmiszerek iránti érdeklődés egyaránt 20%-kal nőtt.
A fogyasztók úgy érzik, a biotermékek jelentik a legbiztosabb garanciát az egészség (30%), a környezetbarát jelleg (24%) és minőség (12%) szempontjából.
A Nomisma szerint az olasz eredet és a bio minősítés az olasz élelmiszerek nemzetközi versenyképességét növelő tényezők, amit egy „Made in Italy” bio logó még tovább erősíthetne.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban elégedetlenek a nyári idegenforgalmi szezonnal
Közel 13 millió jármű mozgott a mostani hétvégén az olaszországi…
Tovább olvasom >Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >