Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 5,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest – derül ki a Nomisma Observatory adataiból, melyekről az ESM számolt be. Az otthoni fogyasztás 5,7%-kal 5,2 milliárd euróra nőtt, míg a vendéglátóipari szektor növekedése lassult e téren és 1,3 milliárd euróra mérséklődött. Az olasz bioélelmiszerek exportja tavaly 7%-kal, 3,9 milliárd euróra bővült 2023-hoz képest.
Bioélelmiszerekből a legtöbb továbbra is a szupermarketekben és hipermarketekben fogy, amelyek forgalma tavaly meghaladta az 1,6 milliárd eurót. Ezzel egyidejűleg az összes modern kereskedelmi csatorna bioélelmiszer-forgalma 3,3 milliárd euróra emelkedett (+5,3%). A diszkontláncok 6%-kal 350 millió euróra növelték forgalmukat, míg az online értékesítés 0,4%-kal mérséklődött. A bioszaküzletek 1 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak, ami 9%-os bővülést jelent.
Az olasz bioélelmiszer legfontosabb exportpiacai Németország, Franciaország, Skandinávia, Benelux-államok és az Egyesült Államok. Az olasz biotermékeket a külföldi fogyasztók kiemelkedő minőségűnek tartják, különösen az USA-ban (45%).
Biotermékek vásárlásakor a származás számít leginkább a fogyasztóknak – 47% figyel olasz vagy helyi beszerzésre, míg 34% a PDO/PGI, azaz oltalom alatt álló eredetmegjelölést, illetve oltalom alatt álló földrajzi jelzést keresi. A fenntartható csomagolás és a növényi alapú bioélelmiszerek iránti érdeklődés egyaránt 20%-kal nőtt.
A fogyasztók úgy érzik, a biotermékek jelentik a legbiztosabb garanciát az egészség (30%), a környezetbarát jelleg (24%) és minőség (12%) szempontjából.
A Nomisma szerint az olasz eredet és a bio minősítés az olasz élelmiszerek nemzetközi versenyképességét növelő tényezők, amit egy „Made in Italy” bio logó még tovább erősíthetne.
Kapcsolódó cikkeink
Országszerte elérhető lesz a Despar Italia üzleteiben az S-Budget márka
Az olasz Despar Italia, az SPAR koncesszió tulajdonosa, országosan elérhetővé…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >30 millió euró beruházásával bővíti olaszországi tésztagyártását a Barilla
A Barilla 30 millió eurót invesztál a dél-olaszországi Foggia városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Érték és Minőség Nagydíj Védjegy használatára május 29-ig lehet pályázni!
A gazdaság és a kultúra területét érintő 45 főcsoport több,…
Tovább olvasom >Rászoruló hölgyek nőnapját tette szebbé a Rossmann
A Rossmann 2025-ben is többek között a Baptista Szeretetszolgálattal közösen…
Tovább olvasom >Akciós ír sörökkel ünnepli a Szent Patrik napot az Auchan
A mennyiség helyett a minőség felé mozdult el a hazai…
Tovább olvasom >