Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon
A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az FMCG iparágban, különösen az élelmiszer-kiskereskedelemben. A fiatal fogyasztók körében népszerű platform új lehetőségeket kínál a boltok és saját márkák népszerűsítésére.
A statisztikák meggyőzőek: a TikTok-felhasználók 49%-a tett valamilyen lépést egy szupermarket-tartalom megtekintése után, 36%-uk kipróbált egy új receptet, 30%-uk ellátogatott egy üzletbe, és 24%-uk vásárolt is ott.
A platformon jelenlévő kereskedők a TikTok stílusához alkalmazkodva a hagyományos hirdetések helyett szórakoztató tartalmakat – így receptötleteket, ételkészítési trükköket, illetve kulisszák mögötti jeleneteket – osztanak meg. Számos kereskedelmi lánc saját TikTok-oldalt működtet márkája népszerűsítésére, sőt, egyesek a saját márkás termékeiknek külön oldalt hoztak létre.
A Rossmann például Isana márkája iránti elkötelezettség növelése érdekében versenyt hirdetett, amelyben a jelentkezőket arra kérte, hogy készítsenek TikTok videót, amellyel akár a csatorna arcává válhattak. A Tesco az üzletek kasszáihoz „toborzott” a platformon új „Club Card accepted” hangot. A kampány 42 millió megtekintést ért el és 7%-kal növelte a ClubCard használatot.
A tapasztalat azt mutatja, hogy egy-egy videó óriási keresletet generálhat. Egy egyszerű uborkasalátáról szóló videót például több mint 50 millióan tekintettek meg, minek következtében a kereslet olyannyira megugrott, hogy az üzletekben elfogyott az uborka. Hasonló sikert aratott a görögdinnye „szendvics” ötlet is, amely szintén jelentős bolti forgalmat eredményezett. A szokatlan alapanyag-kombinációkból is könnyen válhat sláger hirtelen, ahogy az a Lynch Dubai Pistachio csokoládéval történt. A TikTok-szenzáció arra késztette a Lidlt, hogy deluxe márkája alatt saját változatot kreáljon.
Szakértők szerint azok a kereskedők, amelyek nem használják a TikTokot, az elkötelezett közönséggel való kapcsolódás komoly lehetőségét szalasztják el. A TikTok-siker kulcsa a platform íratlan szabályának ismerete: ne eladni akarj, hanem szórakoztass!
PLMA Live
Kapcsolódó cikkeink
Újra „Megbízható Munkaadó” lett a Lidl
A Lidl Magyarország immáron ötödik alkalommal nyerte el a Német-Magyar…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >