Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon
A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az FMCG iparágban, különösen az élelmiszer-kiskereskedelemben. A fiatal fogyasztók körében népszerű platform új lehetőségeket kínál a boltok és saját márkák népszerűsítésére.
A statisztikák meggyőzőek: a TikTok-felhasználók 49%-a tett valamilyen lépést egy szupermarket-tartalom megtekintése után, 36%-uk kipróbált egy új receptet, 30%-uk ellátogatott egy üzletbe, és 24%-uk vásárolt is ott.
A platformon jelenlévő kereskedők a TikTok stílusához alkalmazkodva a hagyományos hirdetések helyett szórakoztató tartalmakat – így receptötleteket, ételkészítési trükköket, illetve kulisszák mögötti jeleneteket – osztanak meg. Számos kereskedelmi lánc saját TikTok-oldalt működtet márkája népszerűsítésére, sőt, egyesek a saját márkás termékeiknek külön oldalt hoztak létre.
A Rossmann például Isana márkája iránti elkötelezettség növelése érdekében versenyt hirdetett, amelyben a jelentkezőket arra kérte, hogy készítsenek TikTok videót, amellyel akár a csatorna arcává válhattak. A Tesco az üzletek kasszáihoz „toborzott” a platformon új „Club Card accepted” hangot. A kampány 42 millió megtekintést ért el és 7%-kal növelte a ClubCard használatot.
A tapasztalat azt mutatja, hogy egy-egy videó óriási keresletet generálhat. Egy egyszerű uborkasalátáról szóló videót például több mint 50 millióan tekintettek meg, minek következtében a kereslet olyannyira megugrott, hogy az üzletekben elfogyott az uborka. Hasonló sikert aratott a görögdinnye „szendvics” ötlet is, amely szintén jelentős bolti forgalmat eredményezett. A szokatlan alapanyag-kombinációkból is könnyen válhat sláger hirtelen, ahogy az a Lynch Dubai Pistachio csokoládéval történt. A TikTok-szenzáció arra késztette a Lidlt, hogy deluxe márkája alatt saját változatot kreáljon.
Szakértők szerint azok a kereskedők, amelyek nem használják a TikTokot, az elkötelezett közönséggel való kapcsolódás komoly lehetőségét szalasztják el. A TikTok-siker kulcsa a platform íratlan szabályának ismerete: ne eladni akarj, hanem szórakoztass!
PLMA Live
Kapcsolódó cikkeink
Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >