Népszerű az önfoglalkoztatás Európában
Az önfoglalkoztatás továbbra is kedvező megítélésnek örvend egész Európában. A tizenkét európai országban megkérdezett emberek kétharmada vélekedett pozitívan az önfoglalkoztatásról. Ezt a foglalkoztatási formát legtöbben Dániában, Nagy-Britanniában és Franciaországban (76 százalék), míg legkevesebben Törökországban (65 százalék) és Németországban (61 százalék) kedvelik, derült ki az Amway Europe által elvégzett reprezentatív felmérésből.
A közvetlen értékesítéssel foglalkozó nemzetközi Amway vállalatcsoport felmérést végzett a vállalkozástípus megítéléséről, valamint az önfoglalkoztatás előnyeiről és hátrányairól. „Azt tapasztaltuk, hogy az önfoglalkoztatás Európa-szerte nagy lehetőségeket rejt: a válaszadók több mint egyharmada el tudná képzelni, hogy saját vállalkozást indít” – mondta Michael Meissner, az Amway Europe vállalati ügyekért felelős alelnöke.
Az első, 2010-es kutatás eredményeivel összehasonlítva az önfoglalkoztatási potenciál a számos európai országban tapasztalható gazdasági problémáktól és pénzügyi válságtól függetlenül Európa-szerte változatlan szinten maradt. A vállalkozói szellem különösen erős a 14-29 éves válaszadók körében: az európai tizen- és huszonévesek 80 százaléka kedvezően vélekedik az önfoglalkoztatásról. Ebben a korosztályban minden második válaszadó el tudná képzelni, hogy saját vállalkozást indít.
Az európaiak a saját vállalkozás alapításával kapcsolatos legfontosabb előnyként említik a „munkáltatótól való függetlenséget” (46 százalék) és a „lehetőséget saját ötleteik megvalósítására” (38 százalék). A „kiegészítő jövedelmi lehetőségeket” (28 százalék) csak a harmadik helyre sorolják. Az Amway 2011-es felmérése arra is rávilágít, hogy csaknem minden negyedik európai úgy gondolja, a saját vállalkozás indításával „jobban összeegyeztethető a család, a szabadidő és a karrier”. Vagyis az önfoglalkoztatás és a család nem feltétlenül zárja ki egymást.
„A magánvállalkozók számára több rugalmas munkamódszer létezik, így a sikeres karrier összeegyeztethető a családi élettel” – mondta Michael Meissner. Az európaiak az önfoglalkoztatást családbarát munkavégzési modellnek tartják: a gyermekkel rendelkező válaszadók 42 százaléka úgy gondolja, az önfoglalkoztatás lehetséges alternatíva a számára.
A megkérdezett emberek átlagosan 69 százaléka egyetértett azzal, hogy az oktatás nagyon fontos szerepet tölt be a vállalkozók életében. A magánvállalkozók számára nyújtott oktatás és a képzés szerepét Ausztriában (56 százalék) és Svájcban (52 százalék) tartják a legfontosabbnak. A meglévő lehetőségektől függetlenül az európai válaszadók 47 százaléka úgy gondolja, nem rendelkezik megfelelő információkkal a magánvállalkozók számára elérhető képzési lehetőségekről. Ez különösen igaz Németországra (58 százalék), Spanyolországra (55 százalék) és Franciaországra (53 százalék).
Az európaiak 42 százaléka a közgazdasági ismeretek hiánya miatt nem merne saját vállalkozást indítani. Az emberek több mint egyharmada nem biztos a saját készségében és tudásában, ezért nem érzi magát felkészültnek a magánvállalkozás indítására. Emiatt a megkérdezett európaiak 59 százaléka azt válaszolta, hogy több nyilvános vállalkozói képzési programra lenne szükség a kezdő vállalkozók számára.
A felmérés során 2011 augusztusa és szeptembere között 13.606 tizennégy évnél idősebb nőt és férfit kérdeztek meg összesen tizenkét európai országban (Ausztriában, Dániában, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Oroszországban, Spanyolországban, Svájcban, Törökországban és Ukrajnában) az önfoglalkoztatás témaköréről. Az Amway által sorozatban immár második éve kezdeményezett felmérést a GfK nürnbergi részlege végezte el az Amway Europe felkérésére. A felmérés eredményei reprezentatívak a kiválasztott ország népességére nézve – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >