Népszerű a Kissabel alma
Különösen jól sikerült az idei termés a francia nemesítésű, pirosas húsú almafajtákból – idézi a Kissabel márkát forgalmazó Ifored Konzorciumot az origo. A védett fajtákat Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban, valamint Svájcban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban termesztik.
forrás: kissabel.com
Az új márkát októberben mutatták be a madridi Fruit Attraction kiállításon.
A Kissabel Yellow, a Kissabel Orange és a Kissabel Red a héjszínükről kapták a nevüket, tehát sárgák, narancssárgák és vörösek.
Németországban különösen a piros változatot viszik, mind a színe, mind az íze megfelel a várakozásoknak. Nagy-Britanniában inkább a sárga és narancssárga változatot termesztik, amelynek nem a helyiek eltérő fogyasztása az oka, hanem az éghajlat: ez a két fajta él meg jól a szigetországban. A narancssárga változatot már többek között a brit Tesco, Coop, és Aldi üzleteiben is árusítják.
Svájban szintén a sárga húsú gyümölcs a legéletrevalóbb – igaz, belül ezek különböznek a legkevésbé a hagyományos almáktól. A déli országokban, mint Olaszország és Spanyolország, a piros húsú gyümölcsöt termesztik, de minden fajtáról gyűjtik a termesztési és tárolási tapasztalatokat. A kísérlet egyébként nem csak az európai térfélen zajlik, állítólag már az Egyesült Államokban is kísérleteznek vele.
Arról egyelőre nincs hír, hogy a hazai üzletekben mikor lesz kapható a termék.
(Magyarmezőgazdaság.hu, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Elfogyott a tavalyi alma – kilőhetnek az árak az új szezonban
Lengyelországban gyakorlatilag kiürültek a hűtőházak: az élénk belföldi és külpiaci…
Tovább olvasom >Miért olcsóbb az alma Lengyelországban? – Árak, áfa és agrárstratégia a háttérben
Lengyel mintagazdaság és tudatos adópolitika áll a magyar vásárlók számára…
Tovább olvasom >Almatermés és árak: további hiány és drágulás várható a szezonban
A FruitVeb előrejelzése szerint a 2024-es almatermés jelentősen csökkenhet Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >