Nemzetstratégiai ágazat az élelmiszeripar
Sikerült csökkenő pályára állítani a háború és a szankciók miatt magasra emelkedett inflációt és még további erős csökkenést céloztunk meg– jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a X. Laurel Retail Konferencián, szerdán, Budapesten.

(Fotó: AM)
Az államtitkár hangsúlyozta, az infláció csökkentése érdekében a kormány először bevezette az árstopot, majd következő intézkedésnek a kötelező élelmiszerár akciózást. Ezzel is elősegítve az idei legfontosabb célokat, hogy megvédjük a családokat és év végére egy számjegyű legyen az infláció. Dr. Nobilis Márton hozzátette, az élelmiszeripar fejlesztésében is törekedni kell az önállóságra. Nemzetstratégiai ágazatnak tekintjük az élelmiszeripart. Állítsuk elő itthon a termékeket, és lehetőleg helyben történjen meg a feldolgozás is. Erre a képességeink és a lehetőségeink is megvannak – húzta alá. Az államtitkár kiemelte, a kormány szeretne nemzeti bajnokokat, akik húzó ágazatként ellátják a magyar élelmiszerpiacot, és emellett exportra is termelnek. Ezek a cégek, ha tovább tudnak növekedni és fejlődni, az magával húzza a közepes és a kis vállalkozásokat is. Számunkra az a fontos, hogy modern eszközökkel versenyképes, új fejlesztéseket hozzunk létre – zárta sorait.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Új, mezőgazdasági termények vizsgálatával foglalkozó mintavételi laboratórium létesült Fóton
Átadták a Mertcontrol csoport új, korszerű mintavételi laboratóriumát és székházát…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban…
Tovább olvasom >Virtuális munkatapasztalatot kínál tinédzsereknek a brit Aldi
Az Aldi elindította első virtuális munkatapasztalat-programját, amely a 13 évesnél…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >