Nemzetközi zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző konferencia lesz Budapesten
A zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző nemzetközi konferenciát tartanak a magyar fővárosban szeptember 20-21-én az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) – tájékoztatta Mártonffy Béla a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke az MTI-t.
Elmondta: ebben az évben Magyarország látja el a nemzetközi „5-a-day” Zöldség-gyümölcs Fogyasztásösztönző Szövetség elnöki tisztét. Így a nemzetközi szervezet minden évben a világ más országában megtartott, idei 9. konferenciájának helyszíne idén Budapest lesz.
A tanácskozás előtti napon, szeptember 19-én pedig a nemzetközi szervezet belső ügyeit vitatják meg a konferenciára meghívott 26 ország képviselői. Ehhez a fórumhoz szakmai programként kapcsolódik az OMÉK megtekintése is. „Magyarország számára megtiszteltetést és elismerést jelent a mostani nemzetközi konferencia megrendezésének lehetősége, amelyre a Vidékfejlesztési Minisztérium támogatása teremtette meg a lehetőséget” – mondta a FruitVeB elnöke.
A tanácskozás programjának összeállításánál a nemzetközi érdeklődésre számot tartó témákon kívül nagy hangsúlyt helyeztek a szervezők a magyar projektek bemutatására. Így többek között a résztvevők megismerkedhetnek a Magyarországon sikeres iskolagyümölcs-programmal, valamint az eddig megvalósult „5-a-day”- program magyar változatával, a „3×3” elnevezésű akcióval is. Ez utóbbi arra kíván ösztönözni, hogy fogyasszon mindenki – lehetőség szerint – naponta háromszor háromféle zöldséget, gyümölcsöt.
Magyarországtól jövőre Argentína veszi át a „5-a-day” nemzetközi szervezet elnöki tisztét, míg 2014-ben Magyarország a „5-a-day” Zöldség-gyümölcs Fogyasztásösztönző Szövetség titkársági teendői látja el – mondta Mártonffy Béla. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >