Nemzetközi porondra lépnek a tokaji borok
Széles körű nemzetközi marketingkampány indul 2015-ben a tokaji borok külföldi ismertségének és presztízsének erősítése érdekében. A Tokaj Kereskedőház kezdeményezésére és közreműködésével jövőre a legnevesebb tokaji pincészetek termékei rangos külföldi események egész során mutatkozhatnak be. A nemzetközi kiállítások és vásárok mellett a borászati társaság szakmai konferenciákon, valamint mesterkurzusokon és kóstolókon igyekszik majd a borszakértők, valamint a borkedvelő fogyasztók figyelmét ráirányítani a tokaji borokra. A 2015-ös kampány két legfontosabb célterülete az Egyesült Államok és Kína, amelyek az elkövetkező években a tokaji borok legfontosabb exportpiacává válhatnak. A külföldi marketingakciók mellett cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház rangos nemzetközi szakmai konferenciákat szeretne házigazdaként vendégül látni Tokajban.
Sikeresen debütáltak a tokaji borok a londoni Westminster Hall-ban december 3-án megrendezett magyar borbemutató fogadáson. A londoni magyar nagykövetség és a Tokaj Kereskedőház közös szervezésében megtartott 200 fős rendezvényen a „Circle of WineWriters” (CWW) társaság Master of Wine képzettséggel bíró borszakértői, valamint ismert borszakírói vettek részt vendégként, akik mintegy kéttucat magyarországi – legnagyobb számban tokaji – borászat legkiválóbb bortételeivel ismerkedhettek meg.
Az esemény elsődleges célja a minőségi magyar borok presztízsének növelése és értékesítésük támogatása, valamint a magyar borkultúra és gasztronómia szakértői körben történő bemutatása volt. „A rendezvény révén sikeresen elértük, hogy a legismertebb angol borszakírók és bloggerek közvetlenül megízleljék a tokaji borokat. Ez a legbiztosabb módja annak, hogy a brit borpiac véleményvezéreit meggyőzzük arról, hogy a tokaji márkanéven piacra kerülő minőségi borok a szigetországban is megállják a helyüket a prémium termékek között” – fogalmazott Király Enikő, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.
A Master of Wine képzettséggel bíró borszakértőket, legismertebb borszakírókat tömörítő CWW karácsonyi borkóstoló fogadását hagyományosan a legnagyobb bortermelő nemzetek képviseletein rendezik meg, a diplomáciai testületek meghívására. Korábban Argentína, Ausztrália, Chile, Németország, Olaszország, Spanyolország, Anglia, Portugália, Dél-Afrika, Franciaország és Svájc látta vendégül a CWW tagjait.
A tokaji borok 2014-ban több rangos hazai és külföldi eseményen is megmutathatták értékeiket, jelezve, hogy helyük van a minőségi borok nemzetközi piacán. A sort Master of Wine szakemberek vendégül látása nyitotta meg márciusban Budapesten, majd a londoni magyar nagykövetségen megrendezett Tokaji Borvacsora és a New York-i Magyar Főkonzulátuson megtartott CartoonHungarikum borbemutató következett. Júliusban néhány napra az egész világ szakmai közvéleménye Magyarországra figyelt a Tokajban megrendezett X. Nemzetközi Terroir Konferenciának köszönhetően. Emellett kiemelkedő siker kísérte a tokaji borok bemutatkozását a svájci Montreux-ban október végén megtartott 7. Nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferencián is.
Azonban mindez csak a kezdet, a tokaji borok nemzetközi promóciója 2015-től vált magasabb fokozatba, a Tokaj Kereskedőháznak köszönhetően. „Jövőre rangos nemzetközi rendezvények egész során szeretnénk megmutatni a tokaji borok értékeit.A cél, hogy minden olyan eseményeken jelen lehessünk, amelyeken a nemzetközi borszakma legjelesebb képviselői, valamint a legismertebb borszakírók, borbloggerek vesznek részt. Ugyanis ők kulcsszerepet töltenek be a minőségi borokat kedvelő fogyasztók érdeklődésének és ízlésének a befolyásolásában” – fejtette ki a Tokaj Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.
A társaság 2015-ben – többek között – a London Wine Fair-en, a bordeaux-i Vinexpo-n, valamint a shanghai ProWein nemzetközi kiállításon is részt vesz. Emellett nagy hangsúly kerül a külföldön megrendezendő tokaji borbemutatókra, amelyek megszervezésében a társaság a célországokban működő magyar nagykövetségekkel és konzulátusokkal is együtt kíván működni. A két legfontosabb célterület az Egyesült Államok és Kína, ahol a Tokaj Kereskedőház több nagyvárosban szakmai kóstolókat szervez majd, a szaksajtó mellett a kereskedelmi, importőr vállalatokat is megcélozva.
„A tervezett rendezvényeken, a saját termékeink bemutatása mellett, a Tokaji Borvidék többi pincészetének is szeretnénk megjelenési lehetőséget biztosítani. Ugyanis a Tokaji Borvidék egyetlen integrátor társaságaként fontos feladatunk, hogy a borvidék összes, minőségi termelésre törekvő szereplőjének segítséget nyújtsunk a külföldi piacépítésben” – hangsúlyozta Király Enikő.
Szintén fontos cél, hogy minél több külföldi véleményvezér testközelből is megismerje Tokajt. Ennek érdekében a Tokaj Kereskedőház több ún. studytour szervezését tervezi, amelyek keretében a kiemelt célországok legismertebb véleményvezér szakíróit kívánja vendégül látni a Tokaji Borvidéken.
Mindezek mellett a Tokaj Kereskedőház vezetése célul tűzte ki, hogy a Tokaji Borvidék további rangos eseményeknek biztosíthasson helyet. Ezek a világ szakmai közvéleményének azt demonstrálják: a borvidéket nemcsak egyedülálló adottságai, hanem az itt dolgozó szakemberek tudása is feljogosítja arra, hogy helyet követeljen magának a világ legnevesebb termőhelyei között.
„A 2014-es X. Nemzetközi Terroir Konferencia kedvező visszhangján felbuzdulva szeretnénk elérni, hogy a 2016-os nemzetközi Digitális Bor Kommunikációs Konferenciát Tokaj láthassa vendégül házigazdaként” – mondta Király Enikő. Az évente más helyszínen megtartott esemény résztvevői a nemzetközi borpiac legfontosabb véleményvezérei közül kerülnek ki. A széles körben elismert szakemberek és szakírók riportjaikon, blogbejegyzéseiken, letölthető interjúanyagain, valamit előadásaikon keresztül kulcsszerepet töltenek be a nemzetközi borpiaci trendek alakításában, illetve értékelésében.
A Tokaj Kereskedőház vezetése 2013-ban hirdette meg a „Tokaji minőségi forradalmat”, a teljes Tokaji Borvidék megújulását és minőségi termelésre történő átállását célként meghatározva. Ehhez kapcsolódva a társaság idén márciusban egy hároméves keretmegállapodást kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel a Tokaji márka új imázsának kialakításáról, illetve az ezt megalapozó felmérések és tanulmányok elkészítéséről.
„A tíz legfontosabb potenciális célpiacra kiterjedő, fogyasztói magatartást és attitűdöket vizsgáló kutatás, illetve az eddig elvégzett felmérések eredményeinek kiértékelése még folyamatban van. Azonban fontos, hogy a tokaji borok már most megmutassák magukat a világ előtt. Ugyanis több éves, kitartó munkára lesz szükség ahhoz, hogy a nemzetközi szakmai közvéleményt meggyőzzük arról: a Tokaji márkának ott van a helye az egész világona prémium bormárkák között. Siker esetén pedig Tokaj újra fel fog kerülni a világ bortérképére” – szögezte leTombor András, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottságának elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >