Nemzetközi konferencia a megtévesztő reklámokról
2020. november 6-án, immár nyolcadik alkalommal kerül sor a Pázmány Péter Katolikus Egyetem JÁK Versenyjog Kutatóközpontja szervezésében a megtévesztő reklámok és egyéb tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok aktuális kérdéseit bemutató angol nyelvű konferenciára.
Az ezúttal az online térben megrendezésre kerülő eseményt Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke nyitja meg. A GVH gyakorlatáról Bak László elnökhelyettes fog beszámolni. A workshop első felében az EU Bizottság képviselője ismerteti az aktuális jogszabályi és policy fejleményeket, majd a meghívott versenyhatóságok (Olaszország, Lengyelország, Dánia, Hollandia), illetve az Önszabályozó Reklám Testület foglalják össze gyakorlati tapasztalataikat. A második panelban a jogalkalmazók közötti európai együttműködésről, illetve a reklámozó vállalkozásokat közvetlenül érintő bírságokról és egyéb szankciókról lesz szó.
A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. (suri.noemi@jak.ppke.hu). További információ található az ucp.versenyjog.com frissülő honlapján.
A konferenciát szervező Tóth Tihamér hangsúlyozta, hogy minden érintett szereplő, azaz vállalkozások, ügyvédek, hivatali szakemberek számára fontos, hogy közösen gondolkozzanak a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok terén jelentkező kihívásokról. A reklámozó vállalkozások jellemzően nem előre megfontoltan tesznek közzé utóbb megtévesztőnek nyilvánított reklámokat. A jogalkalmazók elvárásainak, jogértelmezésének megismerése nagyban segíti a piaci szereplők jogkövető magatartását. A jogsértéseket tetten érő hatósági döntések az érintett vállalkozás piaci hírnevének sem tesznek jót, s ráadásul az utóbbi évben többször került sor milliárdos bírság kiszabására. Ez is mutatja, hogy a GVH nemcsak a kartellek feltárását, hanem a megtévesztő reklámok visszaszorítását is prioritásnak tekinti.
Kapcsolódó cikkeink
Az üdülési jogokkal kapcsolatos csalásokra hívja fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal
Az elmúlt évtizedekben számos eljárásban vizsgálták az üdülőhasználati jogok másodlagos…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Vizsgálatokat készít elő a GVH az élelemiszer-kereskedelem területén
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő adatai szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >