Nemzetközi Generali Csoport: 2022 első negyedévének pénzügyi eredményei
Kiváló nyereségesség a díjbevétel és a működési eredmény növekedésével; kivételesen szilárd tőkepozíció; a cégcsoport nettó eredményeire azonban az oroszországi befektetések értékvesztése hatással volt.
Az első negyedéves eredmények – az ukrajnai konfliktusból fakadó bizonytalanság ellenére is – megerősítik a nemzetközi Generali Csoport kiváló teljesítményét. A legjövedelmezőbb szegmensek fejlődése bizonyítja, hogy a Generali képes a folyamatos értékteremtésre, miközben megőrizi szilárd tőkepozícióját.
- A bruttó díjbevétel 22,3 milliárd euróra (+6,1%) nőtt, mind a vagyonbiztosítások (+6,4%), mind az életbiztosítások (+6%) bővülése mellett. Az életbiztosítások teljesítménye (Net inflow) 3,9 milliárd euróra nőtt (+19,3%), a unit-linked és a kockázati életbiztosításoknak köszönhetően.
- A működési eredmény 1,6 milliárd euróra bővült (+1,1%). A kombinált mutató (Combined Ratio) értéke 90,4%-os (+2,2 százalékpont), míg az új üzlet profitabilitásának (News Business Margin) 4,94%-os értéke (+0,53 százalékpont) továbbra is kiváló.
- A csoport nettó eredményét, mely elérte a 727 millió eurót (2021 első negyedévében 802 millió eurót tett ki), érintette az oroszországi befektetések 136 millió euróra rúgó vesztesége. Ezen hatást leszámítva a nettó eredmény 863 millió euró lenne.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: rekordszintre nőtt a fiatalok jövedelme
A fiatalok átlagos havi nettó jövedelme 234 ezer forintra nőtt…
Tovább olvasom >Új növekedési stratégiát jelentett be a Generali Csoport
A Generali Csoport új hároméves stratégiát indít el „Élethosszig tartó…
Tovább olvasom >Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >