Nemzetközi Generali Csoport: 2022 első negyedévének pénzügyi eredményei
Kiváló nyereségesség a díjbevétel és a működési eredmény növekedésével; kivételesen szilárd tőkepozíció; a cégcsoport nettó eredményeire azonban az oroszországi befektetések értékvesztése hatással volt.
Az első negyedéves eredmények – az ukrajnai konfliktusból fakadó bizonytalanság ellenére is – megerősítik a nemzetközi Generali Csoport kiváló teljesítményét. A legjövedelmezőbb szegmensek fejlődése bizonyítja, hogy a Generali képes a folyamatos értékteremtésre, miközben megőrizi szilárd tőkepozícióját.
- A bruttó díjbevétel 22,3 milliárd euróra (+6,1%) nőtt, mind a vagyonbiztosítások (+6,4%), mind az életbiztosítások (+6%) bővülése mellett. Az életbiztosítások teljesítménye (Net inflow) 3,9 milliárd euróra nőtt (+19,3%), a unit-linked és a kockázati életbiztosításoknak köszönhetően.
- A működési eredmény 1,6 milliárd euróra bővült (+1,1%). A kombinált mutató (Combined Ratio) értéke 90,4%-os (+2,2 százalékpont), míg az új üzlet profitabilitásának (News Business Margin) 4,94%-os értéke (+0,53 százalékpont) továbbra is kiváló.
- A csoport nettó eredményét, mely elérte a 727 millió eurót (2021 első negyedévében 802 millió eurót tett ki), érintette az oroszországi befektetések 136 millió euróra rúgó vesztesége. Ezen hatást leszámítva a nettó eredmény 863 millió euró lenne.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette…
Tovább olvasom >Nőtt az Aldi bevétele, de veszteséges évet zárt
2023-ban az Aldi Magyarország Bt. szembesült a kihívásokkal, amelyek ellenére…
Tovább olvasom >Biztatónak nevezte az évkezdetet az ABInBev
Az ABInBev számára jobban indult az idei év, mint arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >