Nemzetközi Generali Csoport: 2022 első negyedévének pénzügyi eredményei
Kiváló nyereségesség a díjbevétel és a működési eredmény növekedésével; kivételesen szilárd tőkepozíció; a cégcsoport nettó eredményeire azonban az oroszországi befektetések értékvesztése hatással volt.
Az első negyedéves eredmények – az ukrajnai konfliktusból fakadó bizonytalanság ellenére is – megerősítik a nemzetközi Generali Csoport kiváló teljesítményét. A legjövedelmezőbb szegmensek fejlődése bizonyítja, hogy a Generali képes a folyamatos értékteremtésre, miközben megőrizi szilárd tőkepozícióját.
- A bruttó díjbevétel 22,3 milliárd euróra (+6,1%) nőtt, mind a vagyonbiztosítások (+6,4%), mind az életbiztosítások (+6%) bővülése mellett. Az életbiztosítások teljesítménye (Net inflow) 3,9 milliárd euróra nőtt (+19,3%), a unit-linked és a kockázati életbiztosításoknak köszönhetően.
- A működési eredmény 1,6 milliárd euróra bővült (+1,1%). A kombinált mutató (Combined Ratio) értéke 90,4%-os (+2,2 százalékpont), míg az új üzlet profitabilitásának (News Business Margin) 4,94%-os értéke (+0,53 százalékpont) továbbra is kiváló.
- A csoport nettó eredményét, mely elérte a 727 millió eurót (2021 első negyedévében 802 millió eurót tett ki), érintette az oroszországi befektetések 136 millió euróra rúgó vesztesége. Ezen hatást leszámítva a nettó eredmény 863 millió euró lenne.
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Az Influence Media nyerte az Europ Assistance PR tenderét
Meghívásos tender keretében választott kommunikációs partnert az Europ Assistance Magyarország.…
Tovább olvasom >A Generali közgyűlése jóváhagyta a 2024-es pénzügyi beszámolót és megválasztotta az új igazgatóságot
A Generali Csoport 2025. évi közgyűlésén jóváhagyták a 2024-es pénzügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >