Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára. Ennek, és a Szövetség frissen kiadott munkaóradíj-kutatásának a célja a fenntartható, versenyképes és transzparens működés, mind az ügyfelek, mind az ügynökségek szempontjából.
A Magyarországi Rendezvényszervezők és Szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) egy frissített, nemzetközi sztenderdek alapján kidolgozott árajánlatirendszer-javaslatot állított össze, amely jelentősen növeli a rendezvényszervezési szolgáltatások átláthatóságát és piaci kiszámíthatóságát. Az új ajánlati struktúra világosan elkülöníti az események közvetlen alvállalkozói költségeit, az ügynökségi munkadíjakat és az esemény közvetett kiadásait, ezzel egyértelműbbé téve a projektek költségszerkezetét. Ez a rendszer nemcsak a rendezvényszervezők számára biztosít tisztább és követhetőbb működést, hanem az ügyfeleknek is egyértelműbbé teszi, hogy mire és milyen módon fordítják a rendezvényekre szánt költségkeretet.
Az átlátható árajánlati rendszer bevezetése minden érintett fél számára előnyös. A megrendelők egységesebb, összehasonlíthatóbb ajánlatokat kapnak, ami segíti munkájukat a döntéshozatal során. Ezzel elkerülhetők a félreértések, az irreális elvárások, és erősödhet az ügyfelek bizalma a szakmai szolgáltatókkal szemben. A számonkérhetőség szempontjából is fontos lépés ez, hiszen a projekt során végzett munka pontosabban számszerűsíthető, így az ügynökségek megfelelő módon tudják igazolni szolgáltatásaik értékét.
Az egyértelmű árazás a fenntartható piaci működés szempontjából is kulcsfontosságú: biztosítja, hogy az ügynökségek reálisabb üzleti modelleket alakíthassanak ki, és megfelelően honorálhassák szakembereiket, ami hozzájárul a rendezvénypiac hosszú távú stabilitásához. Egy jól működő, transzparens piac végső soron a minőségi szolgáltatások színvonalát is emeli, hiszen az ügynökségek így pontosabban tudják pozícionálni magukat és a szolgáltatásaikat.
A MaReSz egy átfogó kutatást is végzett a rendezvényügynökségek munkaóradíjairól. A felmérés célja az volt, hogy pontos képet adjon arról, milyen díjakon értékesítik szolgáltatásaikat az iparág szereplői a különböző – például rendezvényigazgató, rendezvényszervező, vagy kreatívvezető – pozícióikra vonatkozóan. Az eredmények alapján a MaReSz közzétette az egyes szakmai szerepkörök piaci medián óradíjait, amelyek hiteles benchmarkként szolgálnak mind az ügynökségek, mind az ügyfelek számára.
Mindez támogatja az iparági sztenderdek kialakítását, és biztosítja a rendezvényszervezők és ügyfeleik számára az árazási folyamatok áttekinthetőségét. Hozzájárul továbbá a piac edukációjához is, hiszen a rendezvényszervezés összetett szakma, amely számos kreatív és logisztikai folyamatot ölel fel, amelyek más-más árazást követelnek. Az átláthatóbb működés nemcsak a piac stabilitását növeli, hanem a szakmai fejlődést, a szolgáltatások minőségének emelkedését és a megalapozott érdekképviseletet is elősegíti.
A frissített árajánlati szerkezet és munkaóradíj kutatás eredménye itt érhető el a MaReSz oldalán: https://maresz.hu/uploads/documents/Maresz_arajanlat_javaslat_munkaoradíj_median_250410.pdf
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >