Nemzeti termékkosár a minőségi és díjazott termékeknek
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a tervek szerint októberben elindítja a különböző termékköröket lefedő, minőségi árukból összeállított nemzeti termékkosár elnevezésű kezdeményezését – közölte Pintér István, a szervezet főigazgatója sajtótájékoztatón csütörtökön, Nyíregyházán.
A svéd minta alapján összeállított szimbolikus kosárba azok a vállalkozások kerülhetnek bele, amely garantáltan biztonságos árukat, vagy minősített, laboratóriumban bevizsgált, esetleg díjazott termékeket forgalmaznak – ismertette. A negyedévenként frissített és aktualizált listára csak a szigorú feltételeknek megfelelő könnyűipari, élelmiszeripari és műszaki termékek kerülhetnének bele.
Ezt a listát a fogyasztó nem köteles elfogadni, a hatóság részéről ez csak egy ajánlás – húzta alá a főigazgató. Pintér István szerint a kezdeményezés azért is különösen fontos, mert az Európai Unióba évente mintegy kétezer veszélyes termék érkezik; így például a nagybevásárlások előtt fontos, hogy a fogyasztó tájékozott legyen, milyen biztonságos termékek közül vásárolhat.
A főigazgató a hatóság által korábban elindított fogyasztóvédelmi konzultációval kapcsolatban elmondta: a visszaérkezett jelzések alapján kedvező a fogadtatása a preventív céllal létrehozott, kifogástalan vállalkozásokat összegyűjtő pozitív listának, amelyre eddig mintegy ötszáz cég és társaság került fel. A tapasztalatok szerint egyre több vállalkozás kéri maga ellen az önellenőrzést, így a lista amellett, hogy segítséget nyújt a fogyasztóknak, egyfajta piactisztulást is generál – fogalmazott.
A több ezer visszaérkezett válasz mintegy nyolcvan százalékában azt kérik a fogyasztók és a vállalkozók, hogy túllépve a pozitív listán, vezessék be a Fogyasztóbarát Emblémát. Az NFH ezt január 1-jével tervezi életbe léptetni. Az emblémát azok a vállalkozások kaphatják meg, amelyeknél egy évre visszamenőleg nem tapasztaltak jogsértést és megalapozott fogyasztói panaszt, valamint a rájuk vonatkozó jogszabályokon kívül valamilyen plusz szolgáltatást is nyújtanak – közölte Pintér István.
Azokon a területeken, ahol jelenleg nincs megfelelő szabályozás – így az utazással egybekötött termékértékesítés, elektronikus kereskedelem – szigorítani kell – mutatott rá Pintér István. Hozzátette: a hatóságnak emellett a jövőben célirányosan, akár több szakhatóság bevonásával kell elvégeznie a fogyasztók szélesebb rétegét elérő vállalkozások – bevásárlóközpontok, áruházak – ellenőrzését – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >