Nemzeti Dohányboltok Szövetsége: nem elég a sikeres pályázat a biztos jövedelemhez
2013.január 21-én a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által megrendezésre került a dohány kiskereskedelmi koncesszióról szóló rendezvény, amelynek egyik fő előadója, a Nemzeti Dohányboltok Szövetsége, a „Szövetségben a sikeres koncessziókért” címen tartotta meg előadását.
A Szövetség bemutatta az érdekképviselet stratégiai partnereit, kapcsolatrendszerét és a pályázatok elkészítéséhez nyújtott szakmai segítség mellett a sikeres működéshez elengedhetetlenül szükséges finanszírozási termékeit.
„Nem csak a koncessziós pályázatok sikeres megírásában való segítségnyújtás a Szövetség célja, hanem egy hosszútávon működőképes dohány kiskereskedelmi struktúra megteremtése, ehhez azonban elengedhetetlenül szükséges, hogy a koncessziónyertes pályázók számára a valóban biztos jövedelem feltételei adottak legyenek. Ennek egyik alapvetése a nemzeti dohányboltokban a széleskörű termékkör kialakítása és a hosszú távon biztosított finanszírozás megteremtése ” – mondta el Janzsó Tamás, a Nemzeti Dohányboltok Szövetségének alelnöke.
A 2013 július 1-től nyíló nemzeti dohányboltok kínálatában ugyanis a jelenlegi törvényi szabályozás, kizárólag dohánytermékek, egyéb dohányzási kellékek, valamint a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény által szabályozott sorsolásos játék és fogadás bonyolításával kapcsolatos termékek árusítására biztosít lehetőséget. A Nemzeti Dohányboltok Szövetsége támogatja Gyulay Zsolt (Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. elnöke) arra vonatkozó javaslatát, hogy a hírlap, az égetett szesz, a kávé, az energiaital, az üdítő és az ásványvíz is kerüljön be a nemzeti dohányboltok kínálatába. Az NDSZ szerint ez jelentősen javítaná az újonnan megnyíló üzletek jövedelmezőségét, hiszen a jelenlegi pályázati kiírás termékportfolióra vonatkozó feltételei mellett, ami kizárólag dohánytermékek, dohányzási kellékek és a szerencsejáték termékek árusítását teszi lehetővé, a dohánytermékek alacsony árréséből adódóan nehezen tehető majd nyereségessé a dohányboltok üzemeltetése.
A Nemzeti Dohányboltok Szövetségének adatai alapján bemutatásra került modell számításai szerint: egy koncesszió által üzemeltetett dohánybolt nagyságrendileg 6-7 milliós forgalmat jelent. A dohánytermékek jelenlegi, átlagos árrésével kalkulálva (3-5%), a dohányzási kellékek forgalmát hozzávéve (amely körülbelül 5%-a a dohánytermék forgalomnak, természetesen a bolt elhelyezkedésétől, vásárlói körétől, és még több tényezőtől függően), optimális esetben a dohányzási kellékek várható magasabb árrését (25-30 % átlagosan) is belekalkulálva kb. 6 – 7%-os átlag haszonnal számolhat egy trafikos. Ez a 6-7 milliós havi forgalomnál kb. 350.000-400.000 Ft-ot jelent, amelynek fedeznie kell az üzlet üzemeltetésének összes költségét és az alkalmazotti bért is. „A termékkínálat bővítésnek minden eleme csak javítani tud ezen a számon, azaz jövedelmezőbbé tehetné a trafikok működését” – tette hozzá Janzsó.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >