Némileg romlott fogyasztói hangulat az euróövezetben
Romlott az előző havi tizenhat éves csúcshoz képest a fogyasztói bizalom júliusban az euróövezetben, az Európai Unió egészében pedig gyakorlatilag stagnált a fogyasztói hangulat – derült ki az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (ECFIN) által csütörtökön közzétett előzetes adatokból.
Az euróövezeti fogyasztói hangulatindex a júniusi mínusz 1,3 pontról júliusban mínusz 1,7 pontra romlott. Az előző havi volt a legkedvezőbb adat 2001 áprilisa óta. Elemzők előzetesen mínusz 1,1 pontos júliusi mutatóval számoltak.
Az Európai Unió 28 tagállamában 0,1 ponttal mínusz 2,3 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index júliusi értéke, az előző havi adat több mint kétéves csúcsot jelentett, az index 2015 márciusa óta nem állt olyan magasan, mint júniusban.
Az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (ECFIN) által havi rendszerességgel közölt adat 23 ezer háztartás telefonos megkérdezésén alapul. A válaszadási skála mínusz 100 és 100 között mozog.
Az euróövezeti mutató 1985 és 2017 közötti átlaga mínusz 12,19 pont, az index eddigi rekordját, 2,20 pontot 2000 májusában érte el, míg mínusz 34,60 pontos történelmi mélypontjára a pénzügyi válság alatt, 2009 márciusában jutott.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.
A végleges adatokat július 28-án közli az ECFIN. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban májusban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >Az euróövezeti infláció 2,6 százalékra nőtt májusban
Az euróövezeti infláció az elemzők által várt 2,5 százaléknál magasabb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >