Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb fogyasztó tartja őket egyenértékű alternatívának a márkatermékekkel szemben – írja a Lebensmittelpraxis a Smartcon tanácsadó cég legutóbbi németországi kutatását idézve.
Míg 2023-ban még a vásárlók 77%-a gondolta úgy, hogy a saját márkák minőségi kompromisszum nélkül jó választásnak számítanak, 2024-re ez az arány 56%-ra esett vissza.
A márkatermékek előnyei
A kutatás szerint a márkás termékek minden fontos kategóriában jobban teljesítenek. A megkérdezettek 53%-a szerint magas minőségűek, míg a saját márkáknál ez az arány 46%. Innovatívnak 52% tartja őket, míg saját márkák esetében ez csupán 41%. A megjelenés terén is előnyt élveznek: 55% szerint a márkás termékek prémium kinézetűek, szemben a saját márkák 40%-ával.
A tanulmány szerzője, Oliver Kaul szerint a gazdasági válság idején a fogyasztók önvédelmi mechanizmusként tekintettek a saját márkákra, melyek segítségével kevésbé érezték a vásárlási szokásaik megváltoztatását veszteségnek.
A fenntarthatóság terén a diszkontláncok vezetnek
Egyetlen területen teljesítenek jobban a saját márkák: a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás tekintetében az Aldi és a Lidl saját márkái felülmúlják a nagy márkákat, valamint más német szupermarketláncok (például Ja! és Gut & Günstig) saját márkáit is.
E tekintetben különösen a fiatalok kritikusak a nagy márkákkal szemben: a 19-29 évesek körében csupán 31% tartja felelősségteljesnek a márkatermékek gyártóit, ami 10 százalékpontos visszaesés az előző évhez képest. A Smartcon szerint ez azért van, mert a nagy márkák sem a hagyományos médiában, sem az üzletekben nem tudták hatékonyan eljuttatni fenntarthatósági üzeneteiket a fiatalokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >