Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb fogyasztó tartja őket egyenértékű alternatívának a márkatermékekkel szemben – írja a Lebensmittelpraxis a Smartcon tanácsadó cég legutóbbi németországi kutatását idézve.
Míg 2023-ban még a vásárlók 77%-a gondolta úgy, hogy a saját márkák minőségi kompromisszum nélkül jó választásnak számítanak, 2024-re ez az arány 56%-ra esett vissza.
A márkatermékek előnyei
A kutatás szerint a márkás termékek minden fontos kategóriában jobban teljesítenek. A megkérdezettek 53%-a szerint magas minőségűek, míg a saját márkáknál ez az arány 46%. Innovatívnak 52% tartja őket, míg saját márkák esetében ez csupán 41%. A megjelenés terén is előnyt élveznek: 55% szerint a márkás termékek prémium kinézetűek, szemben a saját márkák 40%-ával.
A tanulmány szerzője, Oliver Kaul szerint a gazdasági válság idején a fogyasztók önvédelmi mechanizmusként tekintettek a saját márkákra, melyek segítségével kevésbé érezték a vásárlási szokásaik megváltoztatását veszteségnek.
A fenntarthatóság terén a diszkontláncok vezetnek
Egyetlen területen teljesítenek jobban a saját márkák: a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás tekintetében az Aldi és a Lidl saját márkái felülmúlják a nagy márkákat, valamint más német szupermarketláncok (például Ja! és Gut & Günstig) saját márkáit is.
E tekintetben különösen a fiatalok kritikusak a nagy márkákkal szemben: a 19-29 évesek körében csupán 31% tartja felelősségteljesnek a márkatermékek gyártóit, ami 10 százalékpontos visszaesés az előző évhez képest. A Smartcon szerint ez azért van, mert a nagy márkák sem a hagyományos médiában, sem az üzletekben nem tudták hatékonyan eljuttatni fenntarthatósági üzeneteiket a fiatalokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >Mintegy 5 millió eurót fordít zöld energiára az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland bejelentette, hogy 5 millió eurós beruházással energiatakarékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >