Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb fogyasztó tartja őket egyenértékű alternatívának a márkatermékekkel szemben – írja a Lebensmittelpraxis a Smartcon tanácsadó cég legutóbbi németországi kutatását idézve.
Míg 2023-ban még a vásárlók 77%-a gondolta úgy, hogy a saját márkák minőségi kompromisszum nélkül jó választásnak számítanak, 2024-re ez az arány 56%-ra esett vissza.
A márkatermékek előnyei
A kutatás szerint a márkás termékek minden fontos kategóriában jobban teljesítenek. A megkérdezettek 53%-a szerint magas minőségűek, míg a saját márkáknál ez az arány 46%. Innovatívnak 52% tartja őket, míg saját márkák esetében ez csupán 41%. A megjelenés terén is előnyt élveznek: 55% szerint a márkás termékek prémium kinézetűek, szemben a saját márkák 40%-ával.
A tanulmány szerzője, Oliver Kaul szerint a gazdasági válság idején a fogyasztók önvédelmi mechanizmusként tekintettek a saját márkákra, melyek segítségével kevésbé érezték a vásárlási szokásaik megváltoztatását veszteségnek.
A fenntarthatóság terén a diszkontláncok vezetnek
Egyetlen területen teljesítenek jobban a saját márkák: a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás tekintetében az Aldi és a Lidl saját márkái felülmúlják a nagy márkákat, valamint más német szupermarketláncok (például Ja! és Gut & Günstig) saját márkáit is.
E tekintetben különösen a fiatalok kritikusak a nagy márkákkal szemben: a 19-29 évesek körében csupán 31% tartja felelősségteljesnek a márkatermékek gyártóit, ami 10 százalékpontos visszaesés az előző évhez képest. A Smartcon szerint ez azért van, mert a nagy márkák sem a hagyományos médiában, sem az üzletekben nem tudták hatékonyan eljuttatni fenntarthatósági üzeneteiket a fiatalokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
AM: jelentős értéket képviselnek a hazai gyepek, megőrzésüket a kormány is támogatja
A hazai gyepek hosszú távú megőrzésében kulcsszerepet játszik a Grassland-HU…
Tovább olvasom >Érték, elérhetőség és felelősség egy helyen: ALDI – alacsony árak, magas minőség, több üzlet
Kihívásokkal teli környezetben is a vásárlóknak nyújtott minél több előnyre…
Tovább olvasom >A kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >