Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb fogyasztó tartja őket egyenértékű alternatívának a márkatermékekkel szemben – írja a Lebensmittelpraxis a Smartcon tanácsadó cég legutóbbi németországi kutatását idézve.
Míg 2023-ban még a vásárlók 77%-a gondolta úgy, hogy a saját márkák minőségi kompromisszum nélkül jó választásnak számítanak, 2024-re ez az arány 56%-ra esett vissza.
A márkatermékek előnyei
A kutatás szerint a márkás termékek minden fontos kategóriában jobban teljesítenek. A megkérdezettek 53%-a szerint magas minőségűek, míg a saját márkáknál ez az arány 46%. Innovatívnak 52% tartja őket, míg saját márkák esetében ez csupán 41%. A megjelenés terén is előnyt élveznek: 55% szerint a márkás termékek prémium kinézetűek, szemben a saját márkák 40%-ával.
A tanulmány szerzője, Oliver Kaul szerint a gazdasági válság idején a fogyasztók önvédelmi mechanizmusként tekintettek a saját márkákra, melyek segítségével kevésbé érezték a vásárlási szokásaik megváltoztatását veszteségnek.
A fenntarthatóság terén a diszkontláncok vezetnek
Egyetlen területen teljesítenek jobban a saját márkák: a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás tekintetében az Aldi és a Lidl saját márkái felülmúlják a nagy márkákat, valamint más német szupermarketláncok (például Ja! és Gut & Günstig) saját márkáit is.
E tekintetben különösen a fiatalok kritikusak a nagy márkákkal szemben: a 19-29 évesek körében csupán 31% tartja felelősségteljesnek a márkatermékek gyártóit, ami 10 százalékpontos visszaesés az előző évhez képest. A Smartcon szerint ez azért van, mert a nagy márkák sem a hagyományos médiában, sem az üzletekben nem tudták hatékonyan eljuttatni fenntarthatósági üzeneteiket a fiatalokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >Terjednek Németország vidéki területein az automata üzletkoncepciók
Németországban az okosboltok szcénája rohamtempóban fejlődik, és a vidéki területeken…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte
Az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte…
Tovább olvasom >Hozzánk is megérkezett a humanoid robot
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon…
Tovább olvasom >Megoldások az elszálló élelmiszerárakra: ellenzéki javaslatok az ÁFA és a különadók csökkentésére
Az elmúlt hónapokban ismét felerősödött az élelmiszerárak drasztikus növekedéséről szóló…
Tovább olvasom >