Népszerűek a személyzet nélküli szupermarketek Németországban
A KPMG és az EHI friss tanulmánya szerint a német fogyasztók kétharmada nyitott az autonóm élelmiszerboltok felé. Az ilyen üzletek iránti érdeklődés különösen a fiatalok és a városlakók körében magas, míg vidéken alacsonyabb.
A „Consumer Barometer” tanulmány rámutat, hogy az önkiszolgáló üzletek megoldást jelenthetnek az élelmiszerboltok csökkenő számára vidéken, ahol a vásárlás gyakran hosszú utazást igényel – írja a Lebensmittelpraxis.
A kutatásban aggályok is megfogalmazódnak: a megkérdezettek 68%-a az autonóm vásárlást személytelennek tartja, míg 54% adatvédelmi kockázatokra figyelmeztet. A válaszadók különösen a játék- és divatüzletek esetében látják problémásnak a személyzet hiányát, ahol a vásárlók gyakrabban igényelnek tanácsadást.
Németországban már több száz személyzet nélküli bolt működik, főként vidéken. A legnagyobb szereplők a Tante Enso (64 bolt), a Tante M (63 bolt) és a Tegut lánc Teo nevű üzletei (40 bolt). Egyes láncok hibrid modellt alkalmaznak, ahol bizonyos időszakokban elérhető személyzet is. Az üzletekben a vásárlás regisztrációhoz kötött, a fizetés pedig önkiszolgáló kasszáknál vagy „Grab & Go” rendszeren keresztül történik, ahol kamerák azonosítják a kosárba tett termékeket, és automatikusan levonják az összeget a vásárló számlájáról.
A tanulmány szerint a vásárlók elsősorban a rugalmasságot és az egyszerűséget értékelik ezekben a boltokban.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >