Népszerűek a személyzet nélküli szupermarketek Németországban
A KPMG és az EHI friss tanulmánya szerint a német fogyasztók kétharmada nyitott az autonóm élelmiszerboltok felé. Az ilyen üzletek iránti érdeklődés különösen a fiatalok és a városlakók körében magas, míg vidéken alacsonyabb.
A „Consumer Barometer” tanulmány rámutat, hogy az önkiszolgáló üzletek megoldást jelenthetnek az élelmiszerboltok csökkenő számára vidéken, ahol a vásárlás gyakran hosszú utazást igényel – írja a Lebensmittelpraxis.
A kutatásban aggályok is megfogalmazódnak: a megkérdezettek 68%-a az autonóm vásárlást személytelennek tartja, míg 54% adatvédelmi kockázatokra figyelmeztet. A válaszadók különösen a játék- és divatüzletek esetében látják problémásnak a személyzet hiányát, ahol a vásárlók gyakrabban igényelnek tanácsadást.
Németországban már több száz személyzet nélküli bolt működik, főként vidéken. A legnagyobb szereplők a Tante Enso (64 bolt), a Tante M (63 bolt) és a Tegut lánc Teo nevű üzletei (40 bolt). Egyes láncok hibrid modellt alkalmaznak, ahol bizonyos időszakokban elérhető személyzet is. Az üzletekben a vásárlás regisztrációhoz kötött, a fizetés pedig önkiszolgáló kasszáknál vagy „Grab & Go” rendszeren keresztül történik, ahol kamerák azonosítják a kosárba tett termékeket, és automatikusan levonják az összeget a vásárló számlájáról.
A tanulmány szerint a vásárlók elsősorban a rugalmasságot és az egyszerűséget értékelik ezekben a boltokban.
Kapcsolódó cikkeink
Februárban nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Nőtt a német kiskereskedelmi forgalom februárban havi szinten az elemzői…
Tovább olvasom >A német online kiskereskedők többsége elégedetlen az iparág helyzetével
A német e-kereskedők többsége elégedetlen az iparág jelenlegi teljesítményével –…
Tovább olvasom >Szeptemberben bezárja online üzletét az Aldi Németországban
Németországban bezárja közös online üzletét az Aldi Nord és az Aldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >