Népszerűek a személyzet nélküli szupermarketek Németországban
A KPMG és az EHI friss tanulmánya szerint a német fogyasztók kétharmada nyitott az autonóm élelmiszerboltok felé. Az ilyen üzletek iránti érdeklődés különösen a fiatalok és a városlakók körében magas, míg vidéken alacsonyabb.
A „Consumer Barometer” tanulmány rámutat, hogy az önkiszolgáló üzletek megoldást jelenthetnek az élelmiszerboltok csökkenő számára vidéken, ahol a vásárlás gyakran hosszú utazást igényel – írja a Lebensmittelpraxis.
A kutatásban aggályok is megfogalmazódnak: a megkérdezettek 68%-a az autonóm vásárlást személytelennek tartja, míg 54% adatvédelmi kockázatokra figyelmeztet. A válaszadók különösen a játék- és divatüzletek esetében látják problémásnak a személyzet hiányát, ahol a vásárlók gyakrabban igényelnek tanácsadást.
Németországban már több száz személyzet nélküli bolt működik, főként vidéken. A legnagyobb szereplők a Tante Enso (64 bolt), a Tante M (63 bolt) és a Tegut lánc Teo nevű üzletei (40 bolt). Egyes láncok hibrid modellt alkalmaznak, ahol bizonyos időszakokban elérhető személyzet is. Az üzletekben a vásárlás regisztrációhoz kötött, a fizetés pedig önkiszolgáló kasszáknál vagy „Grab & Go” rendszeren keresztül történik, ahol kamerák azonosítják a kosárba tett termékeket, és automatikusan levonják az összeget a vásárló számlájáról.
A tanulmány szerint a vásárlók elsősorban a rugalmasságot és az egyszerűséget értékelik ezekben a boltokban.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >