Németországban nagy siker a webshopokhoz kötődő magazin
Nálunk még alig ismert a tartalommarketing egy, külföldön már sikeres formája, a webshopokhoz kötődő magazin. Németországban van olyan webáruház, ami egyszerre több kiadványt is terjeszt – írja a piacesprofit.hu.
Németországban a legnagyobb e-kereskedők 93%-a rendelkezik digitális céges magazinnal. Konkrétan a 30 legnagyobb szereplő közül 28 – írja a német Seokratie ügynökség kutatása alapján a Kosárérték.hu. A kutatás során olyan kiadványokat kerestek a piacvezető e-kereskedőknél, amelyeket digitálisan el lehet érni, rendszeresen közölnek olyan szerkesztőségi tartalmat, ami elkülönül a cég honlapjától, nincsenek benne PR üzeneteket, és német nyelven készültek. A vizsgált 30 szolgáltató közül csak kettőnél, a Media Marktnál és a Medionnál nem találtak ilyet. Ugyanakkor az myToys és a Douglas kétfajta magazin is publikál, míg a Zalando pedig négyet. A rekordot az Otto tartja öt saját magazinnal. Ennek köszönhetően a vizsgált 30 webáruház összesen 37 kiadványt tud felmutatni.
Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Ha egy áruház több magazinnal is rendelkezik, akkor azok különböző célközönségnek szólnak. Az Otto kiadványai a lakás dekorálásáról, technológiáról, fenntarthatóságról és divatról szólnak – ez utóbbiból külön változat készül az extra méretet hordó vásárlóknak. A Zalando az e-kereskedelemről, a saját vásárlói klubjáról és a divatról publikál.
A felmérés másik tanulságos megállapítása, hogy az említett magazinok zöme, pontosabban 76%-a csak 2014 után látott napvilágot. A kutatás szerint 37-ből 32 magazin az áruház vásárlóit célozza, négy a sajtót, egy (az Amazon) pedig saját munkavállalóit.
Ami a tartalmat illeti, a kiadványok zöme a termékhasználatot segítő leírásokat, illetve ötleteket, tippeket közöl. Ugyanakkor 16% híreket tesz közzé a cégről, 14% pedig az iparágról. A legtöbben heti néhány alkalommal posztolnak, 16% viszont naponta egyszer vagy akár többször is.
A német helyzettel ellentétben Magyarországon ritkaságnak számít, ha egy webáruház hasonló magazinnal rendelkezik. Természetesen a nagy áruházak mind publikálnak az aktuális termékeiket, akcióikat felsoroló katalógusokat, szórólapokat, és ezek számos esetben online is elérhetők. Ugyanakkor csak néhányan közölnek ebben érdekes, hasznos, inspiráló tartalmakat is, és még kevesebben szánnak az ilyen tartalomnak külön kiadványt. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >