Németországban lassult az infláció márciusban
Németországban jelentősen lassult az infláció márciusban éves szinten – közölte a német statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön végleges adatként.

Optimistábbak a fogyasztók
Márciusban héthavi mélypontra, 7,4 százalékra süllyedt az éves fogyasztói árindex a februári 8,7 százalékról.
A Destatis közlése szerint az infláció márciusi mérséklődésének oka elsősorban a bázishatás. Az energiaárak egy évvel ezelőtt az ukrajnai háború miatt az egekbe szöktek. A bázisban így első alkalommal jelenik meg az akkoriban megemelkedett energiaárak hatása.
Az energiatermékek ára márciusban 3,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Februárban 19,1 százalékkal, januárban pedig még 23,1 százalékkal nőtt az energiaipari termékek ára éves szinten.
Márciusban az élelmiszerárak 22,3 százalékkal nőttek az előző év azonos hónapjához képest, miután februárban 21,8 százalékkal emelkedtek.
Németországban havi összevetésben 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban, miután februárban is ilyen ütemű emelkedést mértek.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált árindex (HICP) 7,8 százalék, 2022 áprilisa óta a legalacsonyabb volt márciusban a februári 9,3 százalék után. Havi bázison a harmonizált árindex 1,1 százalék lett a februári 1,0 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >