Németországban lassult az infláció márciusban
Németországban jelentősen lassult az infláció márciusban éves szinten – közölte a német statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön végleges adatként.

Optimistábbak a fogyasztók
Márciusban héthavi mélypontra, 7,4 százalékra süllyedt az éves fogyasztói árindex a februári 8,7 százalékról.
A Destatis közlése szerint az infláció márciusi mérséklődésének oka elsősorban a bázishatás. Az energiaárak egy évvel ezelőtt az ukrajnai háború miatt az egekbe szöktek. A bázisban így első alkalommal jelenik meg az akkoriban megemelkedett energiaárak hatása.
Az energiatermékek ára márciusban 3,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Februárban 19,1 százalékkal, januárban pedig még 23,1 százalékkal nőtt az energiaipari termékek ára éves szinten.
Márciusban az élelmiszerárak 22,3 százalékkal nőttek az előző év azonos hónapjához képest, miután februárban 21,8 százalékkal emelkedtek.
Németországban havi összevetésben 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban, miután februárban is ilyen ütemű emelkedést mértek.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált árindex (HICP) 7,8 százalék, 2022 áprilisa óta a legalacsonyabb volt márciusban a februári 9,3 százalék után. Havi bázison a harmonizált árindex 1,1 százalék lett a februári 1,0 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >Papírpalackos bort vezet be kínálatába a német Rossmann
A Rossmann a németországi kereskedők közül elsőként dob piacra nagy…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >