Németországban jelentősen lassult a nagykereskedelmi árak emelkedése márciusban
Németországban erőteljesen lassult a nagykereskedelmi árak emelkedése márciusban – közölte a német statisztikai hivatal, a Destatis pénteken.
Márciusban a nagykereskedelmi árak 2 százalékkal nőttek tavaly márciushoz képest, miután februárban még 8,9 százalékos növekedést mértek. Az elemzői várakozások álagában nagyobb, 4,4 százalékos növekedés szerepelt márciusra.
Az előző havihoz mérve a nagykereskedelmi árak növekedése 0,2 százalékra gyorsult a februári 0,1 százalékról. A nagykereskedelmi árak tavaly átlagosan 18,8 százalékkal haladták meg az előző évit Németországban. A nagykereskedelmi árak alakulása általában előrejelzi a fogyasztói árakét.
A Destatis csütörtökön ismertette, hogy Németországban a fogyasztói árak növekedése héthavi mélypontra, 7,4 százalékra lassult a februári 8,7 százalékról.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >