Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak növekedése a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken ismertetett adatai szerint.
Németországban a nagykereskedelmi árak az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben, 0,6 százalékkal nőttek januárhoz képest, amikor 0,9 százalékos emelkedést mértek. Szakértők 0,2 százalékos havi növekedést vártak februárra.
A Destatis jelentése szerint 2024 februárjához képest idén februárban a nagykereskedelmi árak 1,6 százalékkal nőttek, miután januárban 0,9 százalékos emelkedést mértek.
Februárban a legnagyobb mértékű, 4,4 százalékos áremelkedést az élelmiszer-, ital- és dohányáruknál jegyezték fel. Az egy évvel korábbinál 43,8 százalékkal magasabbak voltak a kávé, tea, kakaó és fűszerek nagykereskedelmi ára, valamint 14,9 százalékkal a cukoré, az édességeké és a pékáruké. A tej, a tejtermékek, a tojás, az étkezési zsírok és olajok is lényegesen drágultak, 8,1 százalékkal kerültek többe, mint egy éve februárban.
Németországban tavaly a nagykereskedelmi árak éves átlagban 1,3 százalékkal estek vissza 2023-hoz képest, amiben különösen az ásványolajtermékek 5,4 százalékos árcsökkenése játszott szerepet. Tavaly a legnagyobb mértékben, átlagosan 15,6 százalékkal a kávé, a tea, a kakaó és a fűszerek nagykereskedelmi ára emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt, amelyekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >