Németországban az ALDI SÜD kínálatának már több mint fele növényi alapú

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 22. 09:03
🎧 Hallgasd a cikket:

Az ALDI SÜD legfrissebb Táplálkozási Jelentése szerint az áruházlánc élelmiszerkínálatában szereplő élelmiszereknek már 56,4%-a növényi eredetű, míg az állati eredetű termékek aránya 43,6%.

A diszkontlánc az arányok meghatározásakor a WWF kibővített számítási módszerét alkalmazta, ezzel is támogatva az iparági átláthatóságot és a tudatos táplálkozást.

Az ALDI SÜD az elmúlt években jelentősen bővítette vegán termékkínálatát, amely jelenleg több mint 1400 vegán címkével ellátott cikkelemet foglal magában – ez több mint kétszerese a 2021-es számnak.

Emellett a vállalat Németországban támogatja a növényi alternatívák kedvezményes, 7%-os áfakulcsának bevezetését, és számos saját márkás termék receptjét is módosította a cukor- és sótartalom csökkentése érdekében. A saját márkás termékek mindegyike Nutri-Score címkét hordoz magán, ami megkönnyíti a vásárlóknak az egészségesebb alternatívák választását.

Mint arra Dirk Liebenberg, a ProVeg Head of Corporate Engagement vezetője rávilágít, az ALDI SÜD komoly hatást gyakorol vásárlóinak az étrendjére azzal, hogy nyilvánosságra hozza a választékában szereplő növényi alapú termékek arányát. A szakember szerint ez a lépés ösztönzőleg hathat az egész iparágra és annak a nagyobb átláthatóság és együttműködés irányába történő elmozdulására, ami megkönnyítheti a fogyasztók számára a növényi alapú étrendre való áttérést.

A Madre Brava klímavédelmi szervezet üdvözölte az ALDI SÜD átláthatóság felé tett lépését, kiemelve, hogy a diszkontlánc az első a német kiskereskedők között, amely összeveti tényleges eladásait az ideális étrenddel. Ugyanakkor megjegyzi, hogy a célkitűzések terén a Lidl előrébb jár, hiszen vállalta, hogy öt éven belül 20%-kal növeli a növényi eredetű fehérjék arányát valamennyi piacán.

A Madre Brava a REWE-t is igyekszik az Aldi példájának követése felé terelni. A szupermarket-lánc az év elején kezdte el mérni és jelenteni az állati és növényi eredetű termékek arányát összesített eladásaiban, azt azonban egyelőre nem mutatja ki, hogy a fehérjeértékesítés mekkora része származik az egyes forrásokból.

Kapcsolódó cikkeink