Németországban az ALDI SÜD kínálatának már több mint fele növényi alapú
Az ALDI SÜD legfrissebb Táplálkozási Jelentése szerint az áruházlánc élelmiszerkínálatában szereplő élelmiszereknek már 56,4%-a növényi eredetű, míg az állati eredetű termékek aránya 43,6%.
A diszkontlánc az arányok meghatározásakor a WWF kibővített számítási módszerét alkalmazta, ezzel is támogatva az iparági átláthatóságot és a tudatos táplálkozást.
Az ALDI SÜD az elmúlt években jelentősen bővítette vegán termékkínálatát, amely jelenleg több mint 1400 vegán címkével ellátott cikkelemet foglal magában – ez több mint kétszerese a 2021-es számnak.
Emellett a vállalat Németországban támogatja a növényi alternatívák kedvezményes, 7%-os áfakulcsának bevezetését, és számos saját márkás termék receptjét is módosította a cukor- és sótartalom csökkentése érdekében. A saját márkás termékek mindegyike Nutri-Score címkét hordoz magán, ami megkönnyíti a vásárlóknak az egészségesebb alternatívák választását.
Mint arra Dirk Liebenberg, a ProVeg Head of Corporate Engagement vezetője rávilágít, az ALDI SÜD komoly hatást gyakorol vásárlóinak az étrendjére azzal, hogy nyilvánosságra hozza a választékában szereplő növényi alapú termékek arányát. A szakember szerint ez a lépés ösztönzőleg hathat az egész iparágra és annak a nagyobb átláthatóság és együttműködés irányába történő elmozdulására, ami megkönnyítheti a fogyasztók számára a növényi alapú étrendre való áttérést.
A Madre Brava klímavédelmi szervezet üdvözölte az ALDI SÜD átláthatóság felé tett lépését, kiemelve, hogy a diszkontlánc az első a német kiskereskedők között, amely összeveti tényleges eladásait az ideális étrenddel. Ugyanakkor megjegyzi, hogy a célkitűzések terén a Lidl előrébb jár, hiszen vállalta, hogy öt éven belül 20%-kal növeli a növényi eredetű fehérjék arányát valamennyi piacán.
A Madre Brava a REWE-t is igyekszik az Aldi példájának követése felé terelni. A szupermarket-lánc az év elején kezdte el mérni és jelenteni az állati és növényi eredetű termékek arányát összesített eladásaiban, azt azonban egyelőre nem mutatja ki, hogy a fehérjeértékesítés mekkora része származik az egyes forrásokból.
Kapcsolódó cikkeink
Telemedicina szolgáltatást tesztel a Kaufland Németországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szálltunk rendelkezésükre! (2. rész)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fenntartható jövőért díjat nyert a Lidl: elismerés a vállalati transzformációért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A retail-szektor kihívásai: válságállóbbá edződött a kiskereskedelem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hogyan kerülhetőek el az online vásárlás bosszúságai?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Eljött a céges karácsonyok ideje: pénzkidobás vagy jó buli?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
