Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov legfrissebb kutatása szerint a kiadások 2018 óta 70%-kal emelkedtek.
Míg közel minden második német rendszeresen nassol, addig a válaszadók egyharmada már a főétkezéseket is gyakran snackekkel helyettesíti. Azoknak az aránya, akik gyakran fogyasztanak müzliszeletet, zöldséget-gyümölcsöt, szendvicset vagy joghurtot, 2020 és 2023 között 41,8%-ról 45%-ra emelkedett.
A snackek kedveltsége különösen a fiatalok körében figyelhető meg. A 12–26 éves korosztály kevesebb mint 40%-a tartja magát a hagyományos napi három főétkezéshez, míg a 27–41 éves ezredfordulósok körében ez az arány 45%. Az idősebb generációk továbbra is ragaszkodnak a megszokott étkezési ritmushoz: a baby boomerek kétharmada továbbra is a reggeli, ebéd és vacsora hármasában gondolkodik.
A változás mögött életmódbeli és munkahelyi tényezők állnak. Robert Kecskes, a YouGov szakértője szerint a rohanó mindennapokban étkezésre jutó kevesebb idő és az egyre inkább ülő munkavégzés miatt a könnyű, kis mennyiségű snackek népszerűbbek, mivel ezek segítenek a koncentráció fenntartásában.
– A fiatalabb generációk számára a snackek gyors és praktikus megoldást jelentenek a napi káoszban – mondta el a szakember.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >