Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov legfrissebb kutatása szerint a kiadások 2018 óta 70%-kal emelkedtek.
Míg közel minden második német rendszeresen nassol, addig a válaszadók egyharmada már a főétkezéseket is gyakran snackekkel helyettesíti. Azoknak az aránya, akik gyakran fogyasztanak müzliszeletet, zöldséget-gyümölcsöt, szendvicset vagy joghurtot, 2020 és 2023 között 41,8%-ról 45%-ra emelkedett.
A snackek kedveltsége különösen a fiatalok körében figyelhető meg. A 12–26 éves korosztály kevesebb mint 40%-a tartja magát a hagyományos napi három főétkezéshez, míg a 27–41 éves ezredfordulósok körében ez az arány 45%. Az idősebb generációk továbbra is ragaszkodnak a megszokott étkezési ritmushoz: a baby boomerek kétharmada továbbra is a reggeli, ebéd és vacsora hármasában gondolkodik.
A változás mögött életmódbeli és munkahelyi tényezők állnak. Robert Kecskes, a YouGov szakértője szerint a rohanó mindennapokban étkezésre jutó kevesebb idő és az egyre inkább ülő munkavégzés miatt a könnyű, kis mennyiségű snackek népszerűbbek, mivel ezek segítenek a koncentráció fenntartásában.
– A fiatalabb generációk számára a snackek gyors és praktikus megoldást jelentenek a napi káoszban – mondta el a szakember.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Pisztáciaboom a világban – sok helyen kedvenc snack lesz
A pisztácia iránti kereslet világszerte folyamatosan nő, és a globális…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >