Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 03. 09:30

Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov legfrissebb kutatása szerint a kiadások 2018 óta 70%-kal emelkedtek.

Míg közel minden második német rendszeresen nassol, addig a válaszadók egyharmada már a főétkezéseket is gyakran snackekkel helyettesíti. Azoknak az aránya, akik gyakran fogyasztanak müzliszeletet, zöldséget-gyümölcsöt, szendvicset vagy joghurtot, 2020 és 2023 között 41,8%-ról 45%-ra emelkedett.

A snackek kedveltsége különösen a fiatalok körében figyelhető meg. A 12–26 éves korosztály kevesebb mint 40%-a tartja magát a hagyományos napi három főétkezéshez, míg a 27–41 éves ezredfordulósok körében ez az arány 45%. Az idősebb generációk továbbra is ragaszkodnak a megszokott étkezési ritmushoz: a baby boomerek kétharmada továbbra is a reggeli, ebéd és vacsora hármasában gondolkodik.

A változás mögött életmódbeli és munkahelyi tényezők állnak. Robert Kecskes, a YouGov szakértője szerint a rohanó mindennapokban étkezésre jutó kevesebb idő és az egyre inkább ülő munkavégzés miatt a könnyű, kis mennyiségű snackek népszerűbbek, mivel ezek segítenek a koncentráció fenntartásában.

– A fiatalabb generációk számára a snackek gyors és praktikus megoldást jelentenek a napi káoszban – mondta el a szakember.

Lebensmittelpraxis

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink