Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov legfrissebb kutatása szerint a kiadások 2018 óta 70%-kal emelkedtek.
Míg közel minden második német rendszeresen nassol, addig a válaszadók egyharmada már a főétkezéseket is gyakran snackekkel helyettesíti. Azoknak az aránya, akik gyakran fogyasztanak müzliszeletet, zöldséget-gyümölcsöt, szendvicset vagy joghurtot, 2020 és 2023 között 41,8%-ról 45%-ra emelkedett.
A snackek kedveltsége különösen a fiatalok körében figyelhető meg. A 12–26 éves korosztály kevesebb mint 40%-a tartja magát a hagyományos napi három főétkezéshez, míg a 27–41 éves ezredfordulósok körében ez az arány 45%. Az idősebb generációk továbbra is ragaszkodnak a megszokott étkezési ritmushoz: a baby boomerek kétharmada továbbra is a reggeli, ebéd és vacsora hármasában gondolkodik.
A változás mögött életmódbeli és munkahelyi tényezők állnak. Robert Kecskes, a YouGov szakértője szerint a rohanó mindennapokban étkezésre jutó kevesebb idő és az egyre inkább ülő munkavégzés miatt a könnyű, kis mennyiségű snackek népszerűbbek, mivel ezek segítenek a koncentráció fenntartásában.
– A fiatalabb generációk számára a snackek gyors és praktikus megoldást jelentenek a napi káoszban – mondta el a szakember.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Új ízek, új méretek – a Tarka most még több!
Bővül a Tarka tejtermékcsalád! Az igen kedvelt kisebb, 125 g-os…
Tovább olvasom >