Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov legfrissebb kutatása szerint a kiadások 2018 óta 70%-kal emelkedtek.
Míg közel minden második német rendszeresen nassol, addig a válaszadók egyharmada már a főétkezéseket is gyakran snackekkel helyettesíti. Azoknak az aránya, akik gyakran fogyasztanak müzliszeletet, zöldséget-gyümölcsöt, szendvicset vagy joghurtot, 2020 és 2023 között 41,8%-ról 45%-ra emelkedett.
A snackek kedveltsége különösen a fiatalok körében figyelhető meg. A 12–26 éves korosztály kevesebb mint 40%-a tartja magát a hagyományos napi három főétkezéshez, míg a 27–41 éves ezredfordulósok körében ez az arány 45%. Az idősebb generációk továbbra is ragaszkodnak a megszokott étkezési ritmushoz: a baby boomerek kétharmada továbbra is a reggeli, ebéd és vacsora hármasában gondolkodik.
A változás mögött életmódbeli és munkahelyi tényezők állnak. Robert Kecskes, a YouGov szakértője szerint a rohanó mindennapokban étkezésre jutó kevesebb idő és az egyre inkább ülő munkavégzés miatt a könnyű, kis mennyiségű snackek népszerűbbek, mivel ezek segítenek a koncentráció fenntartásában.
– A fiatalabb generációk számára a snackek gyors és praktikus megoldást jelentenek a napi káoszban – mondta el a szakember.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az…
Tovább olvasom >Németországba érkezik a TikTok Shop fulfillment szolgáltatása
A nyilvánosan meghirdetett álláshirdetések arra engednek következtetni, hogy a TikTok…
Tovább olvasom >Németországban lassult az infláció januárban
Az elemzők által várt stagnálás helyett lassult a németországi infláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >