Németországban 13 éves csúcsot döntött az infláció
Németországban 2008 júliusa óta legmagasabb fogyasztói áremelkedést mértek idén augusztusban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/berlin-nagy.jpg)
Közel négy százalékkal nőttek Németországban a fogyasztói árak augusztusban
A Destatis hétfőn ismertetett előzetes adatai szerint augusztusban 3,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest a júliusi 3,8 százalék után, és stagnáltak júliussal összevetve, amikor a havi drágulás 0,9 százalékos volt.
Elemzők is 3,9 százalékos éves inflációval számoltak és 0,1 százalékos fogyasztói áremelkedéssel júliushoz viszonyítva.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) augusztusban éves bázison 3,4 százalék, havi bázison 0,1 százalék volt.
Júliusban a HICP éves bázison 3,1 százalékot, havi bázison 0,5 százalékot tett ki.
Az Európai Központi Bank (EKB) 2 százalékos inflációs célját már a negyedik hónapja meghaladó áremelkedés részben a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett alacsony bázisnak tulajdonítható, de az áremelkedéshez nagyban hozzájárult a járványvédelmi korlátozások enyhítésével felpörgő gazdasági aktivitás és a növekvő lakossági kereslet is.
Augusztusban a legnagyobb mértékben, 12,6 százalékkal az energiaárak emelkedtek éves összevetésben a júliusi 11,6 százalék után. Az élelmiszerek árnövekedése 4,3 százalékról 4,6 százalékra, a szolgáltatásoké pedig 2,2 százalékról 2,5 százalékra gyorsult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >