Németországban 13 éves csúcsot döntött az infláció
Németországban 2008 júliusa óta legmagasabb fogyasztói áremelkedést mértek idén augusztusban.

Közel négy százalékkal nőttek Németországban a fogyasztói árak augusztusban
A Destatis hétfőn ismertetett előzetes adatai szerint augusztusban 3,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest a júliusi 3,8 százalék után, és stagnáltak júliussal összevetve, amikor a havi drágulás 0,9 százalékos volt.
Elemzők is 3,9 százalékos éves inflációval számoltak és 0,1 százalékos fogyasztói áremelkedéssel júliushoz viszonyítva.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) augusztusban éves bázison 3,4 százalék, havi bázison 0,1 százalék volt.
Júliusban a HICP éves bázison 3,1 százalékot, havi bázison 0,5 százalékot tett ki.
Az Európai Központi Bank (EKB) 2 százalékos inflációs célját már a negyedik hónapja meghaladó áremelkedés részben a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett alacsony bázisnak tulajdonítható, de az áremelkedéshez nagyban hozzájárult a járványvédelmi korlátozások enyhítésével felpörgő gazdasági aktivitás és a növekvő lakossági kereslet is.
Augusztusban a legnagyobb mértékben, 12,6 százalékkal az energiaárak emelkedtek éves összevetésben a júliusi 11,6 százalék után. Az élelmiszerek árnövekedése 4,3 százalékról 4,6 százalékra, a szolgáltatásoké pedig 2,2 százalékról 2,5 százalékra gyorsult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban csökkentek a termelői árak augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kihívásokkal teli az AI-integráció a német kereskedelem számára
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ausztriában 4,1 százalékra gyorsult az infláció augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja: Rubint Réka: „Engem egyetlen dolog fáraszt: a pihenés…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: új csillagok és visszatérő húzónevek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Agrármarketing Centrum: befejeződött a „Fejlődő vidék” kampány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >