Németország korlátozná az egészségtelen élelmiszerek reklámozását
A németországi törvényhozók „a gyermekek egészségének védelme érdekében” az egészségtelen élelmiszerek reklámozására vonatkozó szabályok szigorítását javasolták.
A 14 éven aluliaknak szánt, „túl sok” cukrot, sót vagy zsírt tartalmazó élelmiszerek és italok reklámozását be kellene tiltani – mondta a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL).
A javaslatok között szerepel az egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámok betiltása reggel 6 és este 11 óra között a közösségi és a közterületi médiában, valamint a televíziós reklámokban.
Cem Özdemir élelmiszerügyi és mezőgazdasági miniszter szerint a javaslat „széleskörű társadalmi támogatottságot” élvez, és támogatói „átfogó szabályozást követelnek”.
A Német Élelmiszeripari Szövetség azonban „határozottan visszautasítja” a kormány állításait, miszerint az élelmiszeripari vállalatok „a gyermekek egészségének tönkretételéből” profitálnak.
A szövetség bírálta a betiltandó termékek meghatározását, azt állítva, hogy az nem egyértelmű, és az élelmiszerreklámok 70%-át is érintheti. Szerintük továbbá „nincsenek megbízható tudományos vizsgálatok a reklámkorlátozások táplálkozásra és a gyermekkori elhízás kialakulására vonatkozó eredményességéről”.
Németország 2021-ben szigorította a gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra vonatkozó iránymutatásokat, és a „védett kort” 12-ről 14 évre emelte, a szabályok bevezetését pedig a tartományok felelősségi körébe utalta. A miniszterek azóta több alkalommal is még szigorúbb szabályokat szorgalmaztak.
Egy tegnapi sajtótájékoztatón Özdemir azt mondta, hogy a reklámipar önkéntes kötelezettségvállalásai nem gyakoroltak elég jelentős hatást.
A BMEL becslése szerint a németországi médiát használó gyermekek naponta átlagosan 15 egészségtelenélelmiszer-reklámot látnak.
A korlátozás kiterjedne a gyermekszereplőket és a gyermekeknek szánt csomagolásokat bemutató reklámokra is, továbbá korlátozná a reklámok elhelyezését az iskolák 100 méteres körzetében, a közösségi médiában vagy a televízióban a gyermek-, illetve családi műsorok mellett.
A túlságosan egészségtelennek ítélt élelmiszerfajtákat az Egészségügyi Világszervezet feldolgozott és ultrafeldolgozott élelmiszereket és italokat osztályozó tápanyagprofil-modellje alapján határoznák meg.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >