Németország korlátozná az egészségtelen élelmiszerek reklámozását
A németországi törvényhozók „a gyermekek egészségének védelme érdekében” az egészségtelen élelmiszerek reklámozására vonatkozó szabályok szigorítását javasolták.
A 14 éven aluliaknak szánt, „túl sok” cukrot, sót vagy zsírt tartalmazó élelmiszerek és italok reklámozását be kellene tiltani – mondta a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL).
A javaslatok között szerepel az egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámok betiltása reggel 6 és este 11 óra között a közösségi és a közterületi médiában, valamint a televíziós reklámokban.
Cem Özdemir élelmiszerügyi és mezőgazdasági miniszter szerint a javaslat „széleskörű társadalmi támogatottságot” élvez, és támogatói „átfogó szabályozást követelnek”.
A Német Élelmiszeripari Szövetség azonban „határozottan visszautasítja” a kormány állításait, miszerint az élelmiszeripari vállalatok „a gyermekek egészségének tönkretételéből” profitálnak.
A szövetség bírálta a betiltandó termékek meghatározását, azt állítva, hogy az nem egyértelmű, és az élelmiszerreklámok 70%-át is érintheti. Szerintük továbbá „nincsenek megbízható tudományos vizsgálatok a reklámkorlátozások táplálkozásra és a gyermekkori elhízás kialakulására vonatkozó eredményességéről”.
Németország 2021-ben szigorította a gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra vonatkozó iránymutatásokat, és a „védett kort” 12-ről 14 évre emelte, a szabályok bevezetését pedig a tartományok felelősségi körébe utalta. A miniszterek azóta több alkalommal is még szigorúbb szabályokat szorgalmaztak.
Egy tegnapi sajtótájékoztatón Özdemir azt mondta, hogy a reklámipar önkéntes kötelezettségvállalásai nem gyakoroltak elég jelentős hatást.
A BMEL becslése szerint a németországi médiát használó gyermekek naponta átlagosan 15 egészségtelenélelmiszer-reklámot látnak.
A korlátozás kiterjedne a gyermekszereplőket és a gyermekeknek szánt csomagolásokat bemutató reklámokra is, továbbá korlátozná a reklámok elhelyezését az iskolák 100 méteres körzetében, a közösségi médiában vagy a televízióban a gyermek-, illetve családi műsorok mellett.
A túlságosan egészségtelennek ítélt élelmiszerfajtákat az Egészségügyi Világszervezet feldolgozott és ultrafeldolgozott élelmiszereket és italokat osztályozó tápanyagprofil-modellje alapján határoznák meg.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >