Német szupermarketek bojkottját kritizálták a spanyol epertermesztők
A spanyol epertermesztők szerdán bírálták azt a német fogyasztói kampányt, amely a szupermarketeket a spanyolországi Donana vizes élőhely közelében termesztett gyümölcs bojkottjára szólítja fel, mondván, hogy a terület veszélyben van az éghajlatváltozás és az illegális öntözés miatt.
A spanyol epertermesztők szövetsége, az Interfresa szerint a Campact nevű német online petíciós oldalon indított kampány, amelyet eddig 150 ezren írtak alá, „alattomos és káros az eper- és bogyósgyümölcs-ágazat számára”.
A petíció felhívja a figyelmet arra, mekkora mennyiségben kerül Németországban értékesítésre spanyol eper, és felszólítja az Edekát, a Lidlt és más szupermarketeket, hogy ne áruljanak többé olyan importált bogyós gyümölcsöt, amelyet az említett dél-spanyolországi terület közelében termesztettek.
Huelva tartomány, ahol a park található, adja Spanyolország bogyósgyümölcs-termesztésének 98%-át és az EU bogyósgyümölcs-termesztésének 30%-át. Ez a világ legjelentősebb eper exportőre.
A tartományi kormány a Donana környéki öntözés legalizálását tervezi, miközben a tudósok arra figyelmeztetnek, hogy a park kritikus állapotban van, a lagúnák kiszáradóban, a biológiai sokféleség pedig eltűnőben van a hosszan tartó szárazság közepette.
A tudósok szerint a vizes élőhely megmentésének egyik fő módja a vízkivétel csökkentése.
Az Interfresa több ponton cáfolta a petíció állításait, például hogy a gazdák illegális forrásokból származó vizet használnának a nemzeti parkban, vagy hogy hatalmas mennyiségű vizet szivattyúznának ki onnan. Hozzátették, hogy a víz hatékony felhasználásának biztosítására a legmodernebb technikákat alkalmazzák.
A szövetség szerint a Donanához legközelebbi ültetvények 35 km-re, a bogyós gyümölcsökkel foglalkozó vállalkozások túlnyomó többsége pedig 100 vagy annál is több kilométerre van a területtől, ami azt jelenti, hogy a gazdaságoknak csak kis része használná a törvény elfogadása esetén legalizálásra kerülő öntözőrendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz új üzletet nyit a Lidl Bulgária, amely már az ország legnagyobb kereskedője
Lidl Bulgária 2025-ben legalább tíz új üzlet megnyitásával tervezi tovább…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >