Német szupermarketek bojkottját kritizálták a spanyol epertermesztők
A spanyol epertermesztők szerdán bírálták azt a német fogyasztói kampányt, amely a szupermarketeket a spanyolországi Donana vizes élőhely közelében termesztett gyümölcs bojkottjára szólítja fel, mondván, hogy a terület veszélyben van az éghajlatváltozás és az illegális öntözés miatt.
A spanyol epertermesztők szövetsége, az Interfresa szerint a Campact nevű német online petíciós oldalon indított kampány, amelyet eddig 150 ezren írtak alá, „alattomos és káros az eper- és bogyósgyümölcs-ágazat számára”.
A petíció felhívja a figyelmet arra, mekkora mennyiségben kerül Németországban értékesítésre spanyol eper, és felszólítja az Edekát, a Lidlt és más szupermarketeket, hogy ne áruljanak többé olyan importált bogyós gyümölcsöt, amelyet az említett dél-spanyolországi terület közelében termesztettek.
Huelva tartomány, ahol a park található, adja Spanyolország bogyósgyümölcs-termesztésének 98%-át és az EU bogyósgyümölcs-termesztésének 30%-át. Ez a világ legjelentősebb eper exportőre.
A tartományi kormány a Donana környéki öntözés legalizálását tervezi, miközben a tudósok arra figyelmeztetnek, hogy a park kritikus állapotban van, a lagúnák kiszáradóban, a biológiai sokféleség pedig eltűnőben van a hosszan tartó szárazság közepette.
A tudósok szerint a vizes élőhely megmentésének egyik fő módja a vízkivétel csökkentése.
Az Interfresa több ponton cáfolta a petíció állításait, például hogy a gazdák illegális forrásokból származó vizet használnának a nemzeti parkban, vagy hogy hatalmas mennyiségű vizet szivattyúznának ki onnan. Hozzátették, hogy a víz hatékony felhasználásának biztosítására a legmodernebb technikákat alkalmazzák.
A szövetség szerint a Donanához legközelebbi ültetvények 35 km-re, a bogyós gyümölcsökkel foglalkozó vállalkozások túlnyomó többsége pedig 100 vagy annál is több kilométerre van a területtől, ami azt jelenti, hogy a gazdaságoknak csak kis része használná a törvény elfogadása esetén legalizálásra kerülő öntözőrendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >