Német szupermarketek bojkottját kritizálták a spanyol epertermesztők
A spanyol epertermesztők szerdán bírálták azt a német fogyasztói kampányt, amely a szupermarketeket a spanyolországi Donana vizes élőhely közelében termesztett gyümölcs bojkottjára szólítja fel, mondván, hogy a terület veszélyben van az éghajlatváltozás és az illegális öntözés miatt.
A spanyol epertermesztők szövetsége, az Interfresa szerint a Campact nevű német online petíciós oldalon indított kampány, amelyet eddig 150 ezren írtak alá, „alattomos és káros az eper- és bogyósgyümölcs-ágazat számára”.
A petíció felhívja a figyelmet arra, mekkora mennyiségben kerül Németországban értékesítésre spanyol eper, és felszólítja az Edekát, a Lidlt és más szupermarketeket, hogy ne áruljanak többé olyan importált bogyós gyümölcsöt, amelyet az említett dél-spanyolországi terület közelében termesztettek.
Huelva tartomány, ahol a park található, adja Spanyolország bogyósgyümölcs-termesztésének 98%-át és az EU bogyósgyümölcs-termesztésének 30%-át. Ez a világ legjelentősebb eper exportőre.
A tartományi kormány a Donana környéki öntözés legalizálását tervezi, miközben a tudósok arra figyelmeztetnek, hogy a park kritikus állapotban van, a lagúnák kiszáradóban, a biológiai sokféleség pedig eltűnőben van a hosszan tartó szárazság közepette.
A tudósok szerint a vizes élőhely megmentésének egyik fő módja a vízkivétel csökkentése.
Az Interfresa több ponton cáfolta a petíció állításait, például hogy a gazdák illegális forrásokból származó vizet használnának a nemzeti parkban, vagy hogy hatalmas mennyiségű vizet szivattyúznának ki onnan. Hozzátették, hogy a víz hatékony felhasználásának biztosítására a legmodernebb technikákat alkalmazzák.
A szövetség szerint a Donanához legközelebbi ültetvények 35 km-re, a bogyós gyümölcsökkel foglalkozó vállalkozások túlnyomó többsége pedig 100 vagy annál is több kilométerre van a területtől, ami azt jelenti, hogy a gazdaságoknak csak kis része használná a törvény elfogadása esetén legalizálásra kerülő öntözőrendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >