Német szupermarketek bojkottját kritizálták a spanyol epertermesztők
A spanyol epertermesztők szerdán bírálták azt a német fogyasztói kampányt, amely a szupermarketeket a spanyolországi Donana vizes élőhely közelében termesztett gyümölcs bojkottjára szólítja fel, mondván, hogy a terület veszélyben van az éghajlatváltozás és az illegális öntözés miatt.
A spanyol epertermesztők szövetsége, az Interfresa szerint a Campact nevű német online petíciós oldalon indított kampány, amelyet eddig 150 ezren írtak alá, „alattomos és káros az eper- és bogyósgyümölcs-ágazat számára”.
A petíció felhívja a figyelmet arra, mekkora mennyiségben kerül Németországban értékesítésre spanyol eper, és felszólítja az Edekát, a Lidlt és más szupermarketeket, hogy ne áruljanak többé olyan importált bogyós gyümölcsöt, amelyet az említett dél-spanyolországi terület közelében termesztettek.
Huelva tartomány, ahol a park található, adja Spanyolország bogyósgyümölcs-termesztésének 98%-át és az EU bogyósgyümölcs-termesztésének 30%-át. Ez a világ legjelentősebb eper exportőre.
A tartományi kormány a Donana környéki öntözés legalizálását tervezi, miközben a tudósok arra figyelmeztetnek, hogy a park kritikus állapotban van, a lagúnák kiszáradóban, a biológiai sokféleség pedig eltűnőben van a hosszan tartó szárazság közepette.
A tudósok szerint a vizes élőhely megmentésének egyik fő módja a vízkivétel csökkentése.
Az Interfresa több ponton cáfolta a petíció állításait, például hogy a gazdák illegális forrásokból származó vizet használnának a nemzeti parkban, vagy hogy hatalmas mennyiségű vizet szivattyúznának ki onnan. Hozzátették, hogy a víz hatékony felhasználásának biztosítására a legmodernebb technikákat alkalmazzák.
A szövetség szerint a Donanához legközelebbi ültetvények 35 km-re, a bogyós gyümölcsökkel foglalkozó vállalkozások túlnyomó többsége pedig 100 vagy annál is több kilométerre van a területtől, ami azt jelenti, hogy a gazdaságoknak csak kis része használná a törvény elfogadása esetén legalizálásra kerülő öntözőrendszert.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >