Német sajt magyar logóval – büntet a GVH?
A napokban dönt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arról, indít-e eljárást a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ellen „magyar logóval” ellátott, német eredetű cheeseland sajtok reklámozása miatt – tudta meg az agromonitor.hu.
A hazai piaci szereplőket tömörítő Tej Terméktanács (TT) még tavaly tett bejelentést a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH), de az ügyet időközben a GVH vette át. A TT szerint az áruházlánc magatartása alkalmas volt arra, hogy megtévessze a fogyasztókat. A Spar viszont azt állítja, hogy a cheeseland sajtot egy magyarországi telephelyű vállalkozás forgalmazza, amely itt fizet adót és hazai munkaerőt foglalkoztat.
A közeljövőben hozhat döntést a GVH azzal kapcsolatban, indít-e eljárást a Sparral szemben a német cheeseland sajtok forgalmazása miatt – mondta Gondolovics Katalin, a hivatal szóvivője. Az ügyben a Tej Terméktanács még tavaly tett bejelentést az NFH-hoz, mert az üzletlánc akciós újságjában a német sajtot „magyar logóval” hirdette. A Spar logója – állítja a TT – a vásárlókat egyértelműen arról tájékoztatta, hogy a termék Magyarországról származott, ráadásul az áruház a sajtot akciós áron kínálta. Így magatartása alkalmas volt arra, hogy megtévessze a fogyasztókat – véli a szervezet.
A bejelentést kezdetben az NFH közép-magyarországi regionális felügyelősége vizsgálta, de később a GVH-nak adta át az ügyet. Felmerülhet ugyanis a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja, mivel a kifogásolt reklám nagyobb terjedelemben jelent meg. A Spar ugyanakkor a Világgazdaságnak nyilatkozva korábban azzal érvelt, hogy a cheeseland sajtot egy magyarországi telephelyű vállalkozás forgalmazza, amely itt fizet adót és hazai munkaerőt foglalkoztat. Az üzletlánc a beszállító céggel egyeztetve, a termékben megjelenő hozzáadott érték alapján állapította meg, hogy a sajt magyar terméknek minősül. A Spar az áruházláncok közül legerőteljesebben törekszik arra, hogy a megfelelő ár-érték arányú magyar árukat részesítse előnyben, ne pedig külföldi, esetleg rosszabb minőségű termékeket szállítson a hazai piacra nagy távolságokról – szögezte le az üzletlánc.
Szakértők szerint az élelmiszerhálózatokkal kapcsolatos viták azért erősödnek, mert a hazai gazdálkodó szervezetek elsősorban az üzletláncok tej- és tejtermékimportját importját okolják a folyamatos belföldi piacvesztésért. Mint ismert, a TT tavaly az Auchant és a Tescot is bepanaszolta a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalnál (MgSzH), mert a gyanú szerint a két kereskedelmi lánc beszerzési ár alatt forgalmazta az olcsón importált, ultra magas hőmérsékleten kezelt (UHT) tejeket. Az MgSzH később az Auchant több mint 20,5 milllió, a Tescot mintegy 7,6 millió forintos bírsággal sújtotta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Citrusos frissesség és fűszeres elegancia: a Monotheme új illatai megérkeztek Magyarországra
A világhírű Monotheme olasz parfümmárka két termékcsaládja – a citrusos…
Tovább olvasom >Nemzetközi szintre lép a Balogh Petya által fémjelzett STRT portfóliójába idén bekerülő karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint…
Tovább olvasom >