Nemcsak a kávé ára emelkedik, a fogyasztása is nő Coca-Cola HBC Magyarország adatai szerint
A tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke, miközben a szegmensek között folytatódott az átrendeződés – közölte Partali Anita a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője. Hozzátette: az ebben az időszakban értékesített őrölt kávé mennyisége 3,7 százalékkal csökkent, míg a szemes kávé 1,9 százalékkal, a kapszulás kávék kategóriája pedig volumenben 5,1százalékkal nőtt.
Az adatok szerint az idén augusztusban zárult 12 hónap alatt a gyártók, forgalmazók összesen 14,3 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon. Ezen belül a társasághoz tartozó kávéüzletág értékesítése mintegy 17 százalékkal nőtt.
A Nielsen piackutató adataira hivatkozva a marketingvezető elmondta, hogy a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke – az instant kávétermékeket kivéve – 2023 szeptember elseje és 2024 augusztus vége között 77 milliárd forint volt, ami 0,9 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.
Partali Anita a szektort érintő egyik legnagyobb kihívásnak a kávé nyersanyag-árának folyamatos növekedését nevezte meg, amihez minden piaci szereplőnek alkalmazkodnia kell megfelelő üzleti stratégiával: az arabica kávébab beszerzési ára 19 százaléka, a robustáé pedig 45 százalékkal drágult az idén január-augusztusban. (A világszintű kávétermelés 2023-2024-ben 178 millió zsák volt, szemben a 2022-2023-as 168,2 millió zsákkal – egy zsák tartalma 60 kilogramm.)
A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát lefedő prémium szegmensben van jelen, két kávémárkája a kiskereskedelemi piacon 2 százalékos részesedéssel rendelkezik. A szállodák, éttermek, kávéházak szektorban a prémium kávék esetében a társaság az első három szereplő egyike.
A marketingvezető a Costa Coffee üzletágukról elmondta, jóllehet a kiskereskedelmi piacon minden nagy kereskedelmi lánc kínálatában szerepelnek a márka termékei, és elérhetők a legnagyobb hazai fesztiválokon és rendezvényeken is, minden értékesítési csatorna esetében erősítik jelenlétüket, hogy a márka vendéglátó partnereinek száma is tovább nőjön. Ennek egy példájaként elmondta, hogy a Costa márka arculatváltásának támogatására meghirdetett 2,25 millió forint összdíjazású művészeti pályázatra háromszáz, a kávé vagy a kávézás által inspirált alkotás érkezett be. Hozzátette, a döntőbe jutott műveket a kávé világnapja alkalmából a nagyközönség csütörtöktől vasárnap estig díjmentesen tekintheti meg az óbudai Godot Galériában.
A Coca-Cola HBC Magyarország nyolc termékkategóriában mintegy 100 terméket kínál a magyar piacon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredménye pedig mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >Reggelikultúra
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott…
Tovább olvasom >Kávé helyett matcha? Egyre népszerűbb a zöld tea por az energialöketért
A reggeli kávé évtizedek óta a napindítás elengedhetetlen része sokak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >