Nem zárkózik el a kormányzat a trafiktörvény módosításától
A kormányzat kész kezdeményezni a trafiktörvény módosítását, ha bebizonyosodik, hogy a kaposvári bűncselekménynél okozati összefüggés állt fenn a lefóliázott kirakat és az elkövetés között – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI megkeresésére szerdán.
Az NFM írásos válasza szerint amennyiben bizonyítást nyer, hogy a tragikus kaposvári bűncselekménynél okozati összefüggés állt fenn a lefóliázott kirakat és az elkövetés között, a kormányzat a trafikosok védelme érdekében kész kezdeményezni a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény dohányboltra vonatkozó rendelkezésének mielőbbi módosítását az Országgyűlésnél.
A tárca közlése szerint arról, hogy miért alkalmazzák a trafikok a kirakatok lefóliázását, jogszabály vagy ajánlás írja-e ezt elő, illetékességből az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. fog tájékoztatni.
A törvény értelmező rendelkezései szerint a dohánybolt olyan önálló üzlethelyiség, amelynek külső felületére tekintve dohánytermék nem látható, csak az üzlethelyiségbe belépve.
A törvény szerint a dohánybolt külső felületén semmilyen olyan kép, látvány vagy szöveg nem jeleníthető meg, amely dohánytermékre, dohányterméket kiegészítő termékre, illetve dohányzásra utal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb kiadvánnyal segíti a termelőket az Agrárgazdasági Kamara és az Agrárminisztérium
Az idén több ponton is módosult a mezőgazdasági termékpiacok szervezésének…
Tovább olvasom >Új eszközök és szankciók segítik a termelőket a felvásárlókkal szemben
Szankcionálhatóvá válnak a felvásárlók általi, 30 napon túli késedelmes fizetések…
Tovább olvasom >Betilthatják a 22 óra utáni alkoholárusítást a dohányboltokban
A 22 óra utáni alkoholárusítási tilalom nem vonatkozik a dohányboltokra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >