Nem vásárolnak fel többé amazonasi húst a brazil szupermarketek
A brazil szupermarketeket a jövőben nem fognak árusítani olyan húst, amely az Amazonas esőerdőiben nevelt szarvasmarhából származik.
A 2800 áruházat tömörítő Brazil Szupermarketek Szövetsége közölte: ettől az intézkedésétől azt remélik, hogy visszaszorítja az amazonasi esőerdők kivágását szarvasmarha-tenyésztés céljából.
Az erdőirtás üteme ugyan az utóbbi években lelassult az Amazonas mentén, ám még manapság is nagy térségekben vágják ki az őshonos növényeket, hogy legelőket, szójaültetvényeket alakítsanak ki. A szupermarketek az intézkedésről egyezményt írtak alá a brazil szövetségi főügyész hivatalával is – olvasható a BBC hírszolgálatának honlapján.
Daniel Cesar Azeredo Avelino főügyész szerint a fogyasztók számára is előnyös a megállapodás, mivel a hús eredetéről jobban tudnak tájékozódni majd az üzletekben és az internetes vásárlásoknál is. Avelino bejelentette, hogy hasonló egyezség tető alá hozásán dolgozik a kisebb kiskereskedelmi egységekkel is.
A Greenpeace környezetvédelmi csoport szerint a szarvasmarha-tenyésztés terjeszkedése az Amazonas mentén a legfőbb oka a térségben zajló erdőirtásnak. Egy decemberben közzétett tanulmány szerint Nagy-Britannia méretű terület esett áldozatául az erdőirtásnak 2000 és 2010 között az Amazonas térségében. Az Amazonasi Információs Hálózat szakemberei kimutatták, hogy mintegy 240 ezer négyzetkilométernyi amazonasi esőerdőt irtottak ki a vizsgált egy évtized alatt. A pusztítás elsősorban az illegális fakitermelés, az autópálya-építés, a bányászat, a mezőgazdasági termelés és állattenyésztés, a gátak, valamint a kőolaj- és földgázkitermelés számlájára írtható. A 6,1 millió négyzetkilométernyi esőerdő 63 százaléka Brazíliában terül el, és a 2000-2010 közötti erdőirtás 80,4 százaléka is Brazíliát érintette.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >