Nem várt irányból csapnak le a cégekre a kiberbűnözők
A külföldi piacra lépésben és az új technológiák bevezetésében látják a legnagyobb biztonsági veszélyt a vállalatok – állapítja meg a HFS Research és az EY 300 vezető biztonsági szakértő megkérdezésével készült kutatása. A jól bevált üzleti területek és megoldások védelmének elhanyagolása miatt viszont alaptevékenységük válik sérülékennyé.
A döntéshozók többsége (63%) kiemelten kezeli az adatbiztonságot. A válaszadók szerint a legkomolyabb veszélyt a vállalat hírnevére ugyanis az adatszivárgás vagy a szolgáltatásnyújtás szünetelése jelenti. Tízből 6 szakember ráadásul már átélt rendszerbetörést, vagy másfél éven belül számít ilyen incidensre – derül ki az EY és a HFS Research globális tanulmányából.
A megkérdezettek 73 százaléka szerint a földrajzi terjeszkedés, 66 százalékuk szerint az új termékek és szolgáltatások miatt kritikus vagy nagyon fontos az adatvédelem. A cégek ugyanakkor kevésbé törődnek a régóta használatban lévő technológiák biztonsági hiányosságaival. Ennek oka egyrészt az, hogy a szervezetek jellemzően a fejlesztésekre fókuszálnak, és itt hajlandók a költségvetésükből többet áldozni a biztonsággal kapcsolatos szolgáltatásokra. Másrészt az új technológiák veszélyei is közismertebbek, míg az idejét múlt megoldásokkal járó kockázatok sokszor csak az incidensek után kerülnek nyilvánosságra.
A tanulmány szerint az üzlet fejlődésével külső szakértőt is érdemes bevonni a cégeknek a biztonságfókuszú üzleti kultúra felépítéséhez, és meg kell teremteniük a végrehajtáshoz szükséges feltételeket a sérülékeny pontok megszüntetéséhez. // (justin Sára)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >