Nem változott az amerikai fogyasztók hangulata májusban
Nem változott az amerikai fogyasztók hangulata májusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 98,8 ponton stagnált. Elemzők enyhe romlásra, 98,5 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 89,5 pontra emelkedett az áprilisi 88,4 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,9 pontról 113,3 pontra esett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,7 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékon stagnált.
A mutatók romlása elsősorban azokkal az aggodalmakkal függ össze, hogy az amerikai gazdaságot kedvezőtlenül befolyásolhatja Donald Trump amerikai elnök ereskedelempolitikája.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében rámutatott, hogy nem változott érdemi mértékben sem a jövőbeni, sem a jelenlegi helyzet megítélése. Ami érdekes lehet az az, hogy a kissé nőttek a rövid távú inflációs várakozások, romlottak a jövedelmi várakozások, a munkanélküliségi ráta esetében pedig a jelenlegi, évtizedes mélypontot jelentő szinten stabilizálódtak a várakozások. Az adatok alapján arra lehet következtetni, hogy a következő fél évben reálértéken számolva 2,7 százalékkal nőnek a személyes fogyasztási kiadások.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >