Nem változott áprilisban az euróövezeti összetett BMI
A márciusi végleges adathoz képest nem változott áprilisban az euróövezeti összetett beszerzésimenedzser-index; a szolgáltatási ágazat mutatója kis mértékben javult, a feldolgozóiparé pedig enyhén romlott – közölte a Markit piackutató kedden.
Az euróövezeti összetett BMI előzetes adatok szerint 46,5 pont volt áprilisban, ugyanannyi, mint márciusban. A szolgáltatási BMI kéthavi csúcsra, 46,6 pontra emelkedett a márciusi 46,4 pontról, míg a feldolgozóipari mutató négyhavi mélypontot jelentő 46,5 pontra csökkent a márciusi 46,8 pontról.
A mutatók 50 pont feletti értékei az ágazat bővülését, az az alatti értékek annak visszaesését jelzik.
Az új megrendelések almutatója egymást követő 21. hónapban volt a visszaesést jelentő 50 pontos szint alatt és immár egymást követő harmadik hónapban gyorsult a visszaesés üteme. A teljesítésre váró megrendelések állománya is már közel két éve esik.
Árnyalja ugyanakkor a kedvezőtlen euróövezeti trendet, hogy a két legnagyobb tagállamban más-más dinamikát mutatott áprilisban a BMI. A francia összetett BMI 41,9 pontról 44,2 pontra javult áprilisban, míg a német összetett mutató 48,8 pontra csökkent 50,6 pontról.
Chris Williamson, a Markit vezető elemzője szerint annak ellenére, hogy nem változott az összetett mutató értéke, az euróövezet gazdasági kilátásai borúsak, és a visszaesés üteme várhatóan gyorsul az elkövetkező hónapokban. A szakember szerint a BMI értékei azt jelzik, hogy a negyedik negyedévi 0,6 százalékos gazdasági visszaesés után 0,2-0,3 százalékos GDP-csökkenés volt. Az újabb, áprilisi adatok azonban ennél némileg nagyobb, 0,4 százalékos visszaesést vetítenek előre – tette hozzá.
A közgazdász szerint a legnagyobb aggodalomra az ad okot, hogy tovább csökkentek a vállalkozások új megrendelései, ami további visszaesést jelez májusra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >